About: Promotion Fair Trade     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Fair Trade is a trading partnership, based on dialogue, transparency and respect, seeking greater equality, thereby contributing to sustainable development. The basic objectives of Fair Trade are defined since 2002, when it first appeared in the report of the International Labour Organisation (ILO). Fair Trade shops in the Czech Republic are not since their emergence accurately monitored, but the Association of Fair Trade provides estimates of number of these stores. Since 2007, the Fair Trade shops are accurately recorded. Development of retail trade turnover with fair trade products in the Czech Republic has an upward trend. Based on this, it can be concluded that the total volume of products traded within the Fair Trade also increases. In comparison to other European countries, the overall turnover of fair trade products remains, however, still relatively low. Total number of fair trade outlets does not change but the structure of these outlets is changing. In the Czech Republic, Fair Trade shops (en)
  • Fair Trade je obchodní partnerství založené na dialogu, transparentnosti a respektu usilující o větší rovnost, čímž přispívá k udržitelnému rozvoji. Ekvivalentním pojmem výrazu Fair Trade je v češtině spravedlivý obchod. Tímto termínem je označována lidská činnost, přesněji způsob obchodování, při kterém se koupí podporuje příležitost skupiny výrobců na spravedlivou část zisku. Základní cíle Fair Trade jsou definovány od roku 2002, kdy se poprvé objevily ve zprávě Mezinárodní organizace práce (ILO). Fair Trade obchody nejsou v České republice od svých počátků přesně monitorovány, avšak Asociace pro Fair Trade poskytuje alespoň odhady těchto obchodů. Od roku 2007 jsou Fair Trade obchody přesně zaznamenávány. Vývoj maloobchodního obratu s fairtradovými produkty má v České republice rostoucí tendenci. Na základě toho lze usoudit, že i celkový objem produktů obchodovaných v rámci Fair Trade se zvyšuje. Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je však celkový obrat fairtradových produktů stale na nízké ú
  • Fair Trade je obchodní partnerství založené na dialogu, transparentnosti a respektu usilující o větší rovnost, čímž přispívá k udržitelnému rozvoji. Ekvivalentním pojmem výrazu Fair Trade je v češtině spravedlivý obchod. Tímto termínem je označována lidská činnost, přesněji způsob obchodování, při kterém se koupí podporuje příležitost skupiny výrobců na spravedlivou část zisku. Základní cíle Fair Trade jsou definovány od roku 2002, kdy se poprvé objevily ve zprávě Mezinárodní organizace práce (ILO). Fair Trade obchody nejsou v České republice od svých počátků přesně monitorovány, avšak Asociace pro Fair Trade poskytuje alespoň odhady těchto obchodů. Od roku 2007 jsou Fair Trade obchody přesně zaznamenávány. Vývoj maloobchodního obratu s fairtradovými produkty má v České republice rostoucí tendenci. Na základě toho lze usoudit, že i celkový objem produktů obchodovaných v rámci Fair Trade se zvyšuje. Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je však celkový obrat fairtradových produktů stale na nízké ú (cs)
Title
  • Promotion Fair Trade (en)
  • Propagace Fair Trade
  • Propagace Fair Trade (cs)
skos:prefLabel
  • Promotion Fair Trade (en)
  • Propagace Fair Trade
  • Propagace Fair Trade (cs)
skos:notation
  • RIV/60460709:41110/13:63472!RIV15-MSM-41110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 100350
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60460709:41110/13:63472
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Fair Trade, retail chain, promotion, products, business concept (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5DE661DA0913]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Czech University of Life Sciences Prague, CR
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Prague, CR
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Agrarian Perspectives - Proceedings of the 22th Scientific Conference: Development trends in agribussiness
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Navrátilová, Miroslava
  • Regnerová, Olga
  • Štáfek, Pavel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
  • 000338040300033
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • CULS Prague, Faculty of Economics and Management
https://schema.org/isbn
  • 978-80-213-2419-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 41110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 59 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software