About: Krizová komunikace podniku jako součást marketingové komunikace     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The aim of the paper is to identify connections between crisis communication and marketing communication of the company and devise principles bringing efficient communication at the period of crisis. Having conducted communication analysis, it turns out that its standard and effective realization respectively non-realization is positively or negatively reflected in the company image and its goodwill including public opinion, which influences favour or disfavour from the part of consumers and also brand preference, publicity and promotion. Companies should be able to identify potential crisis such as accidents, disasters and process crisis as well. They all may occur in the future and it is manage able for the company to get ready for these events via well processed scenarios. Given scenarios should comprise both principles and methods of crisis communication together with relevant training and coaching. (en)
  • Cílem příspěvku je identifikovat vazby mezi krizovou komunikací a marketingovou komunikací podniku a navrhnout zásady pro efektivní komunikaci v období krize. Provedené analýzy krizové komunikace ukazují, že její úroveň a efektivnost realizace, resp. nerealizace se pozitivně nebo negativně odráží v image a goodwillu podniku a ve veřejném mínění, což má vliv na jednání zákazníků, vnímání značky a také reklamy a podpory prodeje. Podniky musí být schopny identifikovat potenciální krize typu havárie a katastrofa a procesní krize, které mohou v budoucnosti nastat a na které se mohou připravit zpracováním krizových scénářů. V těchto scénářích musí být uvedeny zásady a metody krizové komunikace a jejich trénink.
  • Cílem příspěvku je identifikovat vazby mezi krizovou komunikací a marketingovou komunikací podniku a navrhnout zásady pro efektivní komunikaci v období krize. Provedené analýzy krizové komunikace ukazují, že její úroveň a efektivnost realizace, resp. nerealizace se pozitivně nebo negativně odráží v image a goodwillu podniku a ve veřejném mínění, což má vliv na jednání zákazníků, vnímání značky a také reklamy a podpory prodeje. Podniky musí být schopny identifikovat potenciální krize typu havárie a katastrofa a procesní krize, které mohou v budoucnosti nastat a na které se mohou připravit zpracováním krizových scénářů. V těchto scénářích musí být uvedeny zásady a metody krizové komunikace a jejich trénink. (cs)
Title
  • Krizová komunikace podniku jako součást marketingové komunikace
  • Company crisis communication as a part of marketing communication (en)
  • Krizová komunikace podniku jako součást marketingové komunikace (cs)
skos:prefLabel
  • Krizová komunikace podniku jako součást marketingové komunikace
  • Company crisis communication as a part of marketing communication (en)
  • Krizová komunikace podniku jako součást marketingové komunikace (cs)
skos:notation
  • RIV/60460709:41110/07:21126!RIV08-MSM-41110___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 109;113
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6046070904)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 430044
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60460709:41110/07:21126
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • company crisis, crisis communication, crisis scenario (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2A59E603C8C5]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Podkylava
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Nitra
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuvedeno, 0
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Marketing v teórii, výskume a praxi
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zuzák, Roman
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • SPU nitra
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8069-957-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 41110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software