Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Růst vzdělanosti české společnosti úzce souvisí s vývojem vysokých škol. V poslední době je pozornost, která je vysokým školám věnována, ještě akcentována v souvislosti s koncepcí znalostní společnosti a ekonomiky znalostí, prosazovanou Evropskou komisí v rámci tzv. lisabonské strategie a boloňského procesu. Cílem tohoto příspěvku je statisticky charakterizovat trendy vývoje terciární sféry vzdělávání v České republice, především trendy vývoje vysokých škol v období 1989 – 2004 u těchto ukazatelů: celkový počet studentů, podíl žen mezi studenty, počet studentů na 1 pedagoga a počet studentů v jednotlivých programech strukturovaného studia. K vyrovnání časových řad bylo ve většině případů použito exponenciálního vyrovnání. Lze uvést, že od roku 1992 počet studentů na českých vysokých školách trvale roste, po roce 2000 se tento růst ještě zrychlil. Podíl žen mezi studenty rovněž roste, v roce 2004 dosáhl 50,3%. Trvale rostoucí je také počet studentů na 1 pedagoga, který v roce 2004 činil 20,55 studentů
- Růst vzdělanosti české společnosti úzce souvisí s vývojem vysokých škol. V poslední době je pozornost, která je vysokým školám věnována, ještě akcentována v souvislosti s koncepcí znalostní společnosti a ekonomiky znalostí, prosazovanou Evropskou komisí v rámci tzv. lisabonské strategie a boloňského procesu. Cílem tohoto příspěvku je statisticky charakterizovat trendy vývoje terciární sféry vzdělávání v České republice, především trendy vývoje vysokých škol v období 1989 – 2004 u těchto ukazatelů: celkový počet studentů, podíl žen mezi studenty, počet studentů na 1 pedagoga a počet studentů v jednotlivých programech strukturovaného studia. K vyrovnání časových řad bylo ve většině případů použito exponenciálního vyrovnání. Lze uvést, že od roku 1992 počet studentů na českých vysokých školách trvale roste, po roce 2000 se tento růst ještě zrychlil. Podíl žen mezi studenty rovněž roste, v roce 2004 dosáhl 50,3%. Trvale rostoucí je také počet studentů na 1 pedagoga, který v roce 2004 činil 20,55 studentů (cs)
- The growth of the attained level of education in the Czech society bears close relation to the development of universities. Lately, the attention paid to the universities increased in relation to the concepts of knowlidge-based society and knowlidge-based economy which are important part of the EU´s Lisbon Strategy and Bologna Process. The aim of this contribution is to describe statistically the trends of the development in terciary education, specially universities, in the Czech Republic during period 1989 – 2004 in the following aspects: the total number of students, the proportion of females among students, the students/teachers ratio and the number of students in the structured study programs) during the reference period. Exponential smoothing was used in most cases to find the trend. The total number of university students in the Czech Republic growths constantly since 1992, the growth rate increased after 2000. Also the ratio of females students increased, it was 50% in 2004. Constantly incre (en)
|
Title
| - Statistické trendy rozvoje terciárního systému vzdělávání v ČR
- Statistical Trends of the development of the tertiary system of education in the Czech Republic (en)
- Statistické trendy rozvoje terciárního systému vzdělávání v ČR (cs)
|
skos:prefLabel
| - Statistické trendy rozvoje terciárního systému vzdělávání v ČR
- Statistical Trends of the development of the tertiary system of education in the Czech Republic (en)
- Statistické trendy rozvoje terciárního systému vzdělávání v ČR (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60460709:41110/06:16144!RIV07-MSM-41110___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60460709:41110/06:16144
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Czech universities, total number of university students in the Czech Republic, proportion of females among university students, students/teacher ratio for the universities, proportion of agriculture universities on the total number of university students, structured studies (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Firma a konkurenční prostředí
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |