About: Analysis of an mechatronic system pilot - airplane - autopilot in terms of automatic flight control systems     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Disertační práce pojednává o výsledcích měření reakce pilota, potažmo autopilota při řízení letu letoun na náhlou změnu řízeného parametru. Historicky popsal možné vlastnosti modelu chování člověka v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer a snažil se i najít k odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. Já jsem tedy tento přístup analyzoval a zformuloval analytický model chování člověka ze základních prvků automatické regulace. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla. Na základě znalostí matematického popisu chování člověka při řízení stroje a matematického popisu dynamiky letadla byly sestaveny simulační schémata v prostředí Simulink a provedena analýza změn časových konstant modelu chování člověka při podélném pohybu letadla, včetně změn jeho dopravního zpoždění i možný zisk. Dosažené výsledky jsou demonstrovány formou 3D grafů vytvořených v prostředí MATLAB®. Vzhledem k zobrazení výsledků ve 3D je možné názorně ukázat, že existují rozsahy (hranice) zesílení a časových konstant určující stabilitu mechatronické soustavy pilot – letadlo – autopilot. Následná experimentální měření probíhala na simulátoru Cessna 152 na University of Hertfordshire, Hatfield a na leteckém simulátoru vytvořeném na katedře leteckých elektrotechnických systémů, Univerzity obrany, Brno. Studenti pilotních směrů, kteří mají nalétáno několik desítek hodin na skutečných letounech, ale i piloti bez předchozích zkušeností byli podrobeni testům v podobě skokové změny výšky letu. K analýze změřených výsledků se následně využívá metoda identifikačního algoritmu. Druhým způsobem vyhodnocení je simulační prostření MATLAB® - System Identification Toolobox.
  • Disertační práce pojednává o výsledcích měření reakce pilota, potažmo autopilota při řízení letu letoun na náhlou změnu řízeného parametru. Historicky popsal možné vlastnosti modelu chování člověka v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer a snažil se i najít k odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. Já jsem tedy tento přístup analyzoval a zformuloval analytický model chování člověka ze základních prvků automatické regulace. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla. Na základě znalostí matematického popisu chování člověka při řízení stroje a matematického popisu dynamiky letadla byly sestaveny simulační schémata v prostředí Simulink a provedena analýza změn časových konstant modelu chování člověka při podélném pohybu letadla, včetně změn jeho dopravního zpoždění i možný zisk. Dosažené výsledky jsou demonstrovány formou 3D grafů vytvořených v prostředí MATLAB®. Vzhledem k zobrazení výsledků ve 3D je možné názorně ukázat, že existují rozsahy (hranice) zesílení a časových konstant určující stabilitu mechatronické soustavy pilot – letadlo – autopilot. Následná experimentální měření probíhala na simulátoru Cessna 152 na University of Hertfordshire, Hatfield a na leteckém simulátoru vytvořeném na katedře leteckých elektrotechnických systémů, Univerzity obrany, Brno. Studenti pilotních směrů, kteří mají nalétáno několik desítek hodin na skutečných letounech, ale i piloti bez předchozích zkušeností byli podrobeni testům v podobě skokové změny výšky letu. K analýze změřených výsledků se následně využívá metoda identifikačního algoritmu. Druhým způsobem vyhodnocení je simulační prostření MATLAB® - System Identification Toolobox. (cs)
  • This dissertation thesis discusses the results of measured pilot or autopilot response to a sudden parameter change while flying an aircraft. Historically, the American scientists McRuer and Krendel tried to describe all possible characteristics of a human behaviour model using transfer functions and time constants by applying them to physiological human behaviour. Author analysed those models and used analytical model of human behaviour based on the basic elements of automated regulation. With the fast advancements in technology, especially in simulation technology, it is easy to verify practically all theoretical suggestions, approaches and models. The aim of this verification is to imitate human behaviour while controlling a machine – including an aircraft – and to reduce the influence of human error while flying an aircraft. Based on this mathematical identification and a mathematical description of aircraft dynamics, a simulation scheme was built in the Simulink® environment. Subsequently, the analysis of time constant changes in a pilot behaviour model during aircraft longitudinal motion was done, including changes in transfer delay as well as in pilot’s gain. The obtained results are presented in the form of 3D graphs, all created in MATLAB®. Due to the display of the results in 3D it is possible to clearly show that there are limits or boundaries of pilot gain and time constants which determining stability of the mechatronic system pilot – aircraft – autopilot. (en)
Title
  • Analysis of an mechatronic system pilot - airplane - autopilot in terms of automatic flight control systems (en)
  • Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu
  • Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu (cs)
skos:prefLabel
  • Analysis of an mechatronic system pilot - airplane - autopilot in terms of automatic flight control systems (en)
  • Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu
  • Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu (cs)
skos:notation
  • RIV/60162694:G43__/13:00498943!RIV14-MO0-G43_____
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 60921
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60162694:G43__/13:00498943
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • automatic flight control systems; identification; human behaviour model; Matlab; Simulink (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [EE235FFE3B11]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bořil, Jan
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • G43
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software