About: Co řekli učitelé anglického jazyka o e-learningu v jejich výuce     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The paper deals with a research project that was carried out at the University of Defence in Brno, in which teachers of English language at the Faculty of Military Technology were examined from the point of view of their general attitudes and practical use of e-learning in their instruction. The aim of the research was to find out to what extent teachers’ attitudes to e-learning and their real use of e-learning are compatible, how these two areas interact with each other and what are the most important factors affecting teachers’ implementation of e-learning into their instruction. To this purpose, two different research methods were applied in the project, the first one being a questionnaire and the second one a semi-structured interview. This paper is focused on describing the second method as a representative of qualitative research and it presents partial results obtained by this method. (en)
  • Příspěvek se zabývá výzkumným projektem, který byl proveden na Univerzitě obrany v Brně a v kterém byli učitelé anglického jazyka z Fakulty vojenských technologií zkoumáni z hlediska jejich obecných postojů a praktického využívání e-learningu v jejich výuce. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou postoje učitelů k e-learningu a jejich skutečné využívání e-learningu slučitelné, jak se tyto dvě oblasti navzájem ovlivňují a jaké jsou nejdůležitější faktory ovlivňující zavádění e-learningu učiteli do jejich výuky. Za tímto účelem byly v projektu uplatněny dvě výzkumné metody, kdy tou první byl dotazník a tou druhou polostrukturovaný rozhovor. Tento příspěvek je zaměřen na popis druhé uvedené metody jakožto příkladu kvalitativního výzkumu a příspěvek uvádí dílčí výsledky, které byly touto metodou získány.
  • Příspěvek se zabývá výzkumným projektem, který byl proveden na Univerzitě obrany v Brně a v kterém byli učitelé anglického jazyka z Fakulty vojenských technologií zkoumáni z hlediska jejich obecných postojů a praktického využívání e-learningu v jejich výuce. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou postoje učitelů k e-learningu a jejich skutečné využívání e-learningu slučitelné, jak se tyto dvě oblasti navzájem ovlivňují a jaké jsou nejdůležitější faktory ovlivňující zavádění e-learningu učiteli do jejich výuky. Za tímto účelem byly v projektu uplatněny dvě výzkumné metody, kdy tou první byl dotazník a tou druhou polostrukturovaný rozhovor. Tento příspěvek je zaměřen na popis druhé uvedené metody jakožto příkladu kvalitativního výzkumu a příspěvek uvádí dílčí výsledky, které byly touto metodou získány. (cs)
Title
  • Co řekli učitelé anglického jazyka o e-learningu v jejich výuce
  • What the teachers of English said about e-learning in their instruction (en)
  • Co řekli učitelé anglického jazyka o e-learningu v jejich výuce (cs)
skos:prefLabel
  • Co řekli učitelé anglického jazyka o e-learningu v jejich výuce
  • What the teachers of English said about e-learning in their instruction (en)
  • Co řekli učitelé anglického jazyka o e-learningu v jejich výuce (cs)
skos:notation
  • RIV/60162694:G43__/09:00421341!RIV12-MO0-G43_____
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 307404
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60162694:G43__/09:00421341
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • E-learning; English instruction; teachers' attitudes; qualitative research; semi-structured interview (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [55BF93648D07]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Liberec
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Liberec
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Modernizace výuky cizích jazyků pro zvýšení konkurenceschopnosti absolventů VŠ
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Svoboda, Pavel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Technická univerzita v Liberci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7372-501-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • G43
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 107 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software