About: Charakteristic of a Classroom Climate and the Possibilities for its Formation in the Field of Security     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • This article focuses on a class climate considering specifics of education in the field of security and deals with theoretical definition of climate in the classroom and at the school in the concept of Czech and foreign authors. This article names some ways, how the classroom climate and the school climate can be formed and optimized. From our point of view, the classroom climate is understood as a variant of overall school climate. Among examples of other variants, there are the school climate itself, organizational climate, teaching staff climate or education climate, that have irreplaceable position within either general education concept or specifically in the fulfillment of specific conditions of safety training. We also mentioned another important point, which is a motivation. Motivation is a result of specific interaction between student and teacher, between colleagues, depends on subject matter but it is also influenced by actual mood, class climate, school climate, field of study or society in general. These all have direct impact on education in general, safety training included. (en)
  • Příspěvek je věnován problematice klimatu třídy s přihlédnutím ke specifikům vzdělávání v oblasti bezpečnosti a zabývá se teoretickým vymezením klimatu ve třídě a ve škole v pojetí našich i zahraničních autorů. V článku jsou uvedeny některé přístupy, jak lze klima třídy a školy utvářet a optimalizovat. Klima třídy chápeme z našeho pohledu jako jednu z variant celkového klimatu školy. K dalším variantám řadíme např. školní klima, organizační klima, klima učitelského sboru, vyučovací klima a další, které mají nezastupitelné místo jak obecně při vzdělávání, tak při plnění specifických podmínek vzdělávání v oblasti bezpečnosti. V článku je zmíněn zejména fenomén motivace, který je především výsledkem interakce mezi osobností studenta a učitelem, kolegy, učivem, ale je také podmíněn momentální náladou či klimatem třídy, školy, oboru a celé společnosti ovlivňující vyučovací proces vzdělávání v oblasti bezpečnosti.
  • Příspěvek je věnován problematice klimatu třídy s přihlédnutím ke specifikům vzdělávání v oblasti bezpečnosti a zabývá se teoretickým vymezením klimatu ve třídě a ve škole v pojetí našich i zahraničních autorů. V článku jsou uvedeny některé přístupy, jak lze klima třídy a školy utvářet a optimalizovat. Klima třídy chápeme z našeho pohledu jako jednu z variant celkového klimatu školy. K dalším variantám řadíme např. školní klima, organizační klima, klima učitelského sboru, vyučovací klima a další, které mají nezastupitelné místo jak obecně při vzdělávání, tak při plnění specifických podmínek vzdělávání v oblasti bezpečnosti. V článku je zmíněn zejména fenomén motivace, který je především výsledkem interakce mezi osobností studenta a učitelem, kolegy, učivem, ale je také podmíněn momentální náladou či klimatem třídy, školy, oboru a celé společnosti ovlivňující vyučovací proces vzdělávání v oblasti bezpečnosti. (cs)
Title
  • Charakteristic of a Classroom Climate and the Possibilities for its Formation in the Field of Security (en)
  • Charakteristika klimatu třídy a možnosti jeho utváření při vzdělávání v oblasti bezpečnosti
  • Charakteristika klimatu třídy a možnosti jeho utváření při vzdělávání v oblasti bezpečnosti (cs)
skos:prefLabel
  • Charakteristic of a Classroom Climate and the Possibilities for its Formation in the Field of Security (en)
  • Charakteristika klimatu třídy a možnosti jeho utváření při vzdělávání v oblasti bezpečnosti
  • Charakteristika klimatu třídy a možnosti jeho utváření při vzdělávání v oblasti bezpečnosti (cs)
skos:notation
  • RIV/60162694:G42__/13:00503174!RIV14-MO0-G42_____
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 65143
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60162694:G42__/13:00503174
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Security; working group climate; school climate; classroom climate; motivation; organizational behavior; organizational climate; safety training (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [105753B0CC0E]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Liptovský Mikuláš
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Liptovský Mikuláš
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník z mezinárodnej vedeckej konferencie „Nové trendy vo vyučovaní spoločenskovedných predmetov na školách zameraných na bezpečnost%22
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kalamár, Štěpán
  • Svoboda, Ivo
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Akadémia ozbrojených síl generála Milana Rastiskava Štefánika
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8040-476-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • G42
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 38 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software