About: Příspěvek filosofie k rozvoji profesního vzdělávání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Philosophy is wrongful underrated in a technological civilization based. When it can not by its nature to compete with an exact science, then extending the view that it is possible to completely bypass it. Philosophy can provide useful results such an exact science. It forgets, that its domain is thinking. Special thinking which we can describe such fundamentally, objectively critical, systematic. Thinking constructing a whole picture of the world, life, individual and social units, which is the starting point and also materializes in human action, both directly and indirectly influences the decisions of individuals in their personal and professional lives. The paper aims to shed light on the specific location of philosophy at different stages of professional education. (en)
  • Filosofie se stává v technovědně založené civilizaci neoprávněně popelkou. Když nemůže díky své povaze soupeřit s exaktní vědou, jež se dnes stala etalonem vědeckosti jako takové, neboť nemůže poskytovat bezprostředně prakticky využitelné výsledky, pak se rozšiřuje názor, že je možné se bez ní zcela obejít. Zapomíná se však na to, že její doménou je myšlení, a to ne jakékoli, nýbrž zvláštní, ojedinělé, vzácné a bytostně důležité, věcně kritické, systematické a směřující za jedinečné, často okázalé projevy, ke kořenům věcí. Myšlení konstruující obraz celku světa, života jedince i sociálních celků, které je východiskem a současně se materializuje v lidském jednání, přímo i nepřímo ovlivňuje rozhodování jednotlivců v osobním i profesním životě. Příspěvek si klade za cíl osvětlit specifické místo filosofie na různých stupních profesního vzdělávání.
  • Filosofie se stává v technovědně založené civilizaci neoprávněně popelkou. Když nemůže díky své povaze soupeřit s exaktní vědou, jež se dnes stala etalonem vědeckosti jako takové, neboť nemůže poskytovat bezprostředně prakticky využitelné výsledky, pak se rozšiřuje názor, že je možné se bez ní zcela obejít. Zapomíná se však na to, že její doménou je myšlení, a to ne jakékoli, nýbrž zvláštní, ojedinělé, vzácné a bytostně důležité, věcně kritické, systematické a směřující za jedinečné, často okázalé projevy, ke kořenům věcí. Myšlení konstruující obraz celku světa, života jedince i sociálních celků, které je východiskem a současně se materializuje v lidském jednání, přímo i nepřímo ovlivňuje rozhodování jednotlivců v osobním i profesním životě. Příspěvek si klade za cíl osvětlit specifické místo filosofie na různých stupních profesního vzdělávání. (cs)
Title
  • Příspěvek filosofie k rozvoji profesního vzdělávání
  • Příspěvek filosofie k rozvoji profesního vzdělávání (cs)
  • A Contribution Philosophy to the Development of Professional Education (en)
skos:prefLabel
  • Příspěvek filosofie k rozvoji profesního vzdělávání
  • Příspěvek filosofie k rozvoji profesního vzdělávání (cs)
  • A Contribution Philosophy to the Development of Professional Education (en)
skos:notation
  • RIV/60162694:G42__/11:00451752!RIV12-MO0-G42_____
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 223691
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60162694:G42__/11:00451752
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Philosophy; Professional Education; Thinking (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [544C0EB2BDE4]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno, Univerzita obrany
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno: Univerzita obrany
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • XXIX. Mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Nekvapilová, Ivana
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Neuveden
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7231-779-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • G42
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software