Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek se zabývá problematikou seznamování vysokoškolských studentů na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Č. Budějovicích s problematikou udržitelnosti v rámci výuky předmětů zabývajících se výrobou a logistikou. Je zdůrazněn koncept 3P: Planet, Profit, People, který by měl zajistit, aby žádná z těchto složek nebyla ani přeceňována, ani podceňována. Výroba a distribuce značně ovlivňují životní prostředí především strukturou dodavatelských řetězců a větším uplatňováním metody Just-in-time nebo rozvojem e-obchodu s dodávkami jednotlivým zákazníkům. Úzký vztah k udržitelnosti životního prostředí má také zpětná logistika i zelená logistika. Opatření ke snížení uhlíkové stopy je třeba posuzovat komplexně, protože mnohá technická, technologická i organizační opatření sice snižují množství emisí, na druhé straně však vyvolávají řadu negativních důsledků. Výuka studentů na univerzitě by měla být zaměřena na komplexní poznávání těchto problémů a na zodpovědnost každého jednotlivce za uskutečňování této nové strategie.
- Článek se zabývá problematikou seznamování vysokoškolských studentů na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Č. Budějovicích s problematikou udržitelnosti v rámci výuky předmětů zabývajících se výrobou a logistikou. Je zdůrazněn koncept 3P: Planet, Profit, People, který by měl zajistit, aby žádná z těchto složek nebyla ani přeceňována, ani podceňována. Výroba a distribuce značně ovlivňují životní prostředí především strukturou dodavatelských řetězců a větším uplatňováním metody Just-in-time nebo rozvojem e-obchodu s dodávkami jednotlivým zákazníkům. Úzký vztah k udržitelnosti životního prostředí má také zpětná logistika i zelená logistika. Opatření ke snížení uhlíkové stopy je třeba posuzovat komplexně, protože mnohá technická, technologická i organizační opatření sice snižují množství emisí, na druhé straně však vyvolávají řadu negativních důsledků. Výuka studentů na univerzitě by měla být zaměřena na komplexní poznávání těchto problémů a na zodpovědnost každého jednotlivce za uskutečňování této nové strategie. (cs)
- The article deals with ways, how to acquaint students at the Economic faculty, South Bohemian University at Č. Budějovice with problems of sustainability in study subjects concerning Manufacturing and Logistics. The ?3P? concept (Plant, Profit, People) is emphasized, which should ensure that not any of these three components would be overestimated or underestimated. Manufacturing and distribution influence the environment first of all by means of Supply chain structure and using the method Just-in-time or by development of e-commerce with many supplies to individual customers. Close relation to sustainability has also Reverse Logistics and Green Logistics. Steps to reduction of carbon footprint must be considered as a complex, even because many technical, technological and organizational measures decrease the volume of emissions, on the other hand they cause many negative consequences. Education at the university should be focused on complex recognition of these problems and at every individual responsibility in realization this new strategy. (en)
|
Title
| - Enviromental sustainability issues in relations to the education at the faculty of economics university of south bohemia (en)
- Problematika udržitelnosti životního prostředí ve vztahu k výuce na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity
- Problematika udržitelnosti životního prostředí ve vztahu k výuce na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity (cs)
|
skos:prefLabel
| - Enviromental sustainability issues in relations to the education at the faculty of economics university of south bohemia (en)
- Problematika udržitelnosti životního prostředí ve vztahu k výuce na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity
- Problematika udržitelnosti životního prostředí ve vztahu k výuce na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12510/13:43886120!RIV14-MSM-12510___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12510/13:43886120
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Sustainability, Education, Carbon footprint, Reverse Logistics, Green Logistics, Supply Chain (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Udržitelný rozvoj a environmentální výchova ve vzdělávání
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Vaněček, Drahoš
- Fára, Pavel
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s.
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |