About: Pedagogové ekonomických disciplín na vysokých školách a praxe - nutná synergie?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Tento článek poskytuje informace o exploratorní studii realizované na několika českých vysokých školách během let 2008 a 2009. Tato studie byla zaměřena na vnímání hodnoty umístění (stáží) v praxi ze strany vysokoškolských pedagogů v ekonomických disciplínách. Umístění pedagoga v praxi vyžaduje, aby byl pedagog uvolněn do hostitelské organizace na předem určenou dobu a plnil tam dohodnuté úkoly. Hlavními cíli této studie bylo jednak získat informace ohledně vnímání českých vysokoškolských pedagogů ohledně významu zkušenosti z praxe mimo oblast školství, jednak byla zkoumání podrobena validita existujícího teoretického modelu umístění pedagogů v praxi, které vychází z pojetí znalostních komunit popisovaných Lave a Wengerem. Výsledky naznačují, že čeští vysokoškoští pedagogové by rádi podobnou zkušenost z praxe podstoupili a že je testovaný model relevantní pro české prostředí a měl by být dále hlouběji zkoumán. Tento model je také vhodný pro stanovení doporučení k stanovení politik na různých úrovníc
  • Tento článek poskytuje informace o exploratorní studii realizované na několika českých vysokých školách během let 2008 a 2009. Tato studie byla zaměřena na vnímání hodnoty umístění (stáží) v praxi ze strany vysokoškolských pedagogů v ekonomických disciplínách. Umístění pedagoga v praxi vyžaduje, aby byl pedagog uvolněn do hostitelské organizace na předem určenou dobu a plnil tam dohodnuté úkoly. Hlavními cíli této studie bylo jednak získat informace ohledně vnímání českých vysokoškolských pedagogů ohledně významu zkušenosti z praxe mimo oblast školství, jednak byla zkoumání podrobena validita existujícího teoretického modelu umístění pedagogů v praxi, které vychází z pojetí znalostních komunit popisovaných Lave a Wengerem. Výsledky naznačují, že čeští vysokoškoští pedagogové by rádi podobnou zkušenost z praxe podstoupili a že je testovaný model relevantní pro české prostředí a měl by být dále hlouběji zkoumán. Tento model je také vhodný pro stanovení doporučení k stanovení politik na různých úrovníc (cs)
  • This article reports on an exploratory study, conducted at a number of universities in the Czech Republic during 2008-09, on the perception of the value of industry placement for academics in economic disciplines. An industry placement requires an academic to be seconded to a relevant industry host organisation for a pre-determined period of time to undertake agreed-to specific tasks. The main aims of this study were to gather information about the perceptions that Czech academics would place on an industry placement experience, and to test validity of a theoretical model of teacher placement in industry which is based on communities of practice as described by Lave and Wenger. The results suggest that the Czech academics would like to undertake such placements and the model of teacher placement in industry is relevant for the Czech environment and should be investigated further. Also, the model could be used for policy recommendations on various levels ? for tertiary education reform preparations, (en)
Title
  • Pedagogové ekonomických disciplín na vysokých školách a praxe - nutná synergie?
  • University Teachers of Economic Disciplines And Practice - A Needed Synergy? (en)
  • Pedagogové ekonomických disciplín na vysokých školách a praxe - nutná synergie? (cs)
skos:prefLabel
  • Pedagogové ekonomických disciplín na vysokých školách a praxe - nutná synergie?
  • University Teachers of Economic Disciplines And Practice - A Needed Synergy? (en)
  • Pedagogové ekonomických disciplín na vysokých školách a praxe - nutná synergie? (cs)
skos:notation
  • RIV/60076658:12510/09:00011176!RIV10-MSM-12510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 332966
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12510/09:00011176
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • university teacher; industry placement; professional development; community of practice (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B4116F99D6F8]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2009
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bergami, Roberto
  • Schuller, Annamarie
  • Vojtko, Viktor
  • Tichá, Lucie
issn
  • 1212-3285
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 9 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software