About: Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This paper initially deals with the origins of the idea of global education. It points to the multitude of internationally existing concepts and business terms of global education which makes it difficult to implement the global dimension into real-life education. This %22international%22 multitude is, as a result, obvious in the Czech terminology of global development education (GRV in the Czech text) where it originates as particular authors followed one or the other concept of global education. The objective of this paper is not to discuss the correctness or ambiguities in particular conceptions but to find essential contact points in relevant references and thus to offer a determinate picture regarded as GRV. Thus the paper firstly describes the interrelation of often confused concepts of global education and development education. Although it is obvious that the global education is superordinate to development education, many interested parties did not fully understood the international points of view and did not expose the meanings of particular terms. This too was the reason that in the Czech National Strategy GRV 2011-2015, the GRV was coined as a specific term. GRV is then a kind of happy medium between global education and development education. Secondly, the main topics and principles of GRV originating in the National Strategy of Development Education 2011-2015 (based on the British curriculum) are discussed along with their possible modifications and more exact definitions. The article also focuses on a %22global development of an educated pupil.%22 The main educational objectives of GRV are listed and the importance of their differentiation by the age groups of the pupils. In the conclusion, the paper provides samples of topics for GRV of primary school children, the topic being Namibia, the African country. (en)
  • Příspěvek se v úvodu věnuje vzniku myšlenky globálního rozvojového vzdělávání. Poukazuje na množství rozličných mezinárodních konceptů a termínů definujících globální vzdělávání, díky čemuž je následně obtížné realizovat a uchopit globální dimenzi ve skutečném vzdělávání. V české terminologii byla tato %22mezinárodní%22 pojmová roztříštěnost ucelena pod pojem globální rozvojové vzdělávání (GRV). Cílem příspěvku není diskutovat o správnosti či nesprávnosti té či oné koncepce, avšak najít základní kontaktní místa příslušných odkazů, a tak nabídnout jasnější obraz k pochopení globální dimenze. Článek nejprve popisuje vzájemné vztahy mezi často používanými pojmy, jenž se používají při výuce a učení skrze globální a rozvojové vzdělávání. I když je zřejmé, že globální výchova je nadřazena rozvojovému vzdělávání, mnohé zúčastněné strany však nemají dosud zcela objasněny základní postavení termínu globální vzdělávání a jeho významu. I to byl důvod, že v rámci české Národní strategie GRV pro období 2011-2015, byl vytvořen jako konkrétní termín globální rozvojové vzdělávání (GRV). Tento termín představuje jakousi zlatou střední cestu mezi globální výchovou a rozvojovým vzděláváním. Zároveň jsou diskutována hlavní témata a principy GRV pocházející z české Národní strategie rozvojového vzdělávání 2011-2015 (na základě britského vzdělávacího programu), pozornost je věnována i jejich možným úpravám a přesnějším definicím. Článek se také snaží odpověď na otázku Kdo by měl být/je globální rozvojově vzdělaný žák? Jaké jsou jeho kompetence? Uvedeny jsou hlavní vzdělávací cíle GRV, jejich význam a diferenciace dle věkových skupin žáků. V závěru, příspěvek přináší ukázky zpracovaných témat pro GRV dětí mladšího školního věku, jenž jsou tématicky zaměřeny na africkou Namibii.
  • Příspěvek se v úvodu věnuje vzniku myšlenky globálního rozvojového vzdělávání. Poukazuje na množství rozličných mezinárodních konceptů a termínů definujících globální vzdělávání, díky čemuž je následně obtížné realizovat a uchopit globální dimenzi ve skutečném vzdělávání. V české terminologii byla tato %22mezinárodní%22 pojmová roztříštěnost ucelena pod pojem globální rozvojové vzdělávání (GRV). Cílem příspěvku není diskutovat o správnosti či nesprávnosti té či oné koncepce, avšak najít základní kontaktní místa příslušných odkazů, a tak nabídnout jasnější obraz k pochopení globální dimenze. Článek nejprve popisuje vzájemné vztahy mezi často používanými pojmy, jenž se používají při výuce a učení skrze globální a rozvojové vzdělávání. I když je zřejmé, že globální výchova je nadřazena rozvojovému vzdělávání, mnohé zúčastněné strany však nemají dosud zcela objasněny základní postavení termínu globální vzdělávání a jeho významu. I to byl důvod, že v rámci české Národní strategie GRV pro období 2011-2015, byl vytvořen jako konkrétní termín globální rozvojové vzdělávání (GRV). Tento termín představuje jakousi zlatou střední cestu mezi globální výchovou a rozvojovým vzděláváním. Zároveň jsou diskutována hlavní témata a principy GRV pocházející z české Národní strategie rozvojového vzdělávání 2011-2015 (na základě britského vzdělávacího programu), pozornost je věnována i jejich možným úpravám a přesnějším definicím. Článek se také snaží odpověď na otázku Kdo by měl být/je globální rozvojově vzdělaný žák? Jaké jsou jeho kompetence? Uvedeny jsou hlavní vzdělávací cíle GRV, jejich význam a diferenciace dle věkových skupin žáků. V závěru, příspěvek přináší ukázky zpracovaných témat pro GRV dětí mladšího školního věku, jenž jsou tématicky zaměřeny na africkou Namibii. (cs)
Title
  • Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku.
  • Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku. (cs)
  • Proposals for the implementation of global development education for children in primary schools (en)
skos:prefLabel
  • Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku.
  • Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku. (cs)
  • Proposals for the implementation of global development education for children in primary schools (en)
skos:notation
  • RIV/60076658:12410/14:43888482!RIV15-MSM-12410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 162
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 31475
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12410/14:43888482
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • primary school.; Namibia; global development education; Czech republic (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • PL - Polská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [29054AC53FEC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Geographica
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 6
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Karvánková, Petra
  • Popjaková, Dagmar
  • Kovaříková, Vlasta
issn
  • 2081-3341
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software