About: Hlasová tvorba jako způsob sebepoznávání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Kapitola se věnuje situacím a procesům tvorby v prostředí psychosomatické hlasové výchovy. Kapitola nejprve vykládá některé hlavní charakteristiky hlasové exprese a hlasové výchovy v psychosomatickém pojetí. Na jejich základě s oporou v konkrétní kazuistice objasňuje její výchovné působení na rozvoj self. Psychosomatická hlasová výchova je založena na základním předpokladu, že rozvojem hlasu můžeme podporovat osobnostní růst jedince. Proto se hlasová výchova v psychosomatickém pojetí zaměřuje na způsoby utváření hlasu, dává prostor pro naslouchání jeho %22tvarům%22 a vede studenty k reflektování a interpretování významů, které vypovídají o autorovi hlasu. Důležitým předpokladem k dosahování cílů psychosomatické hlasové výchovy je propojení hlasové mohoucnosti (která spojuje psychickou a somatickou stránku hlasové tvorby s její stránkou sociální a kulturní) s tzv. Jáskou zkušeností. Jáská zkušenost nastává ve chvíli, kdy rozvíjená hlasová mohoucnost je reflektovaná jako součást proměn sebeobrazu - %22můj hlas jsem já%22. Na konkrétním případu studentky Kataríny je ukázáno, jak je expresivní hlasová tvorba propojena se sebepojetím. Poznatky z případové studie jsou dokresleny informacemi z realizovaného výzkumu výchovného efektu exprese. Jako hlavní důvod výchovné účinnosti hlasové exprese je zde rozebíráno výchovné zhodnocení pohybu mezi psychickým zanořením a psychickou distancí s využitím verbalizované reflexe.
  • Kapitola se věnuje situacím a procesům tvorby v prostředí psychosomatické hlasové výchovy. Kapitola nejprve vykládá některé hlavní charakteristiky hlasové exprese a hlasové výchovy v psychosomatickém pojetí. Na jejich základě s oporou v konkrétní kazuistice objasňuje její výchovné působení na rozvoj self. Psychosomatická hlasová výchova je založena na základním předpokladu, že rozvojem hlasu můžeme podporovat osobnostní růst jedince. Proto se hlasová výchova v psychosomatickém pojetí zaměřuje na způsoby utváření hlasu, dává prostor pro naslouchání jeho %22tvarům%22 a vede studenty k reflektování a interpretování významů, které vypovídají o autorovi hlasu. Důležitým předpokladem k dosahování cílů psychosomatické hlasové výchovy je propojení hlasové mohoucnosti (která spojuje psychickou a somatickou stránku hlasové tvorby s její stránkou sociální a kulturní) s tzv. Jáskou zkušeností. Jáská zkušenost nastává ve chvíli, kdy rozvíjená hlasová mohoucnost je reflektovaná jako součást proměn sebeobrazu - %22můj hlas jsem já%22. Na konkrétním případu studentky Kataríny je ukázáno, jak je expresivní hlasová tvorba propojena se sebepojetím. Poznatky z případové studie jsou dokresleny informacemi z realizovaného výzkumu výchovného efektu exprese. Jako hlavní důvod výchovné účinnosti hlasové exprese je zde rozebíráno výchovné zhodnocení pohybu mezi psychickým zanořením a psychickou distancí s využitím verbalizované reflexe. (cs)
  • This chapter deals with situations and processes of creation in the environment of psychosomatic voice education. The chapter begins with definitions of selected main characteristics of vocal expression and voice education as a psychosomatic concept. On this basis and on the basis of particular case reports the chapter explains the educational effect of voice on self development. Psychosomatic voice education is based on the fundamental assumption that voice development is able to support individual personality growth. That is why voice education as a psychosomatic concept focuses on methods of voice formation, giving space for listening to voice %22forms%22 and leading students to reflection and interpretation of meanings informing about the author of the voice. An important assumption for achievement of objectives of psychosomatic voice education is connection of voice potency (combining the psychic and the somatic aspect of voice creation with the social and the cultural aspects) with the %22self%22 experience. %22Self%22 experience emerges when the developed voice potency is reflected as part of the transformations of the self image - %22my voice is me%22. The case of the student Catherine shows the connection between expressive voice creation and self-concept. The knowledge drawn from the case study is complemented with information from the performed research into the educational effect of expression. The main reason for educational effect of voice expression analysed in this context is educational evaluation of the oscillation between psychic immersion and psychic distance with use of verbalised reflection. (en)
Title
  • Hlasová tvorba jako způsob sebepoznávání
  • Hlasová tvorba jako způsob sebepoznávání (cs)
  • Voice Creation as a Method of Self-Recognition (en)
skos:prefLabel
  • Hlasová tvorba jako způsob sebepoznávání
  • Hlasová tvorba jako způsob sebepoznávání (cs)
  • Voice Creation as a Method of Self-Recognition (en)
skos:notation
  • RIV/60076658:12410/13:43887417!RIV15-MSM-12410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 77600
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12410/13:43887417
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • expression, self, self-concept, self-evaluation, self-determination, self experience, psychosomatic voice education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [016C30870253]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Tvorba jako způsob poznávání
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Nohavová, Alena
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
https://schema.org/isbn
  • 978-80-246-2335-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software