About: Možnosti a meze didaktických testů znalostí cizího jazyka     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Nowadays computer supported learning is becoming more and more important. One of the opportunities of applying information technology is to use ot for testing knowledge, which is common with both state and private institutions. Computer supported learning has some specific features compared with using classical technologies. We first introduce the reader to the topic of testing language knowledge in general, then we deal with the particular language skills, ways of testing them and qualities of didactic tests. The article rises the question of more suitable and less suitable uses of information technology in testing, where we can find new opportunities and where possible difficulties lie, which follow from the nature of information technology. We point out topics to think of and offer possible solutions. Next we present a best practice case of Cambridge ESOL tests and, finally, we offer a few thoughts about the current practice in computer supported testing at University of South Bohemia, department of English studies. (en)
  • V dnešním školství hraje počítačem podporovaná výuka čím dál větší roli. Jednou z možností využití informačních technologií se stává testování znalostí, které využívají státní i soukromé vzdělávací instituce. Při výuce cizího jazyka má počítačové prostředí některá specifika oproti klasickým technologiím. Čtenář je nejprve uveden do problematiky testování znalostí cizího jazyka obecně, je seznámen s jednotlivými jazykovými kompetencemi a způsobem jejich testování a s vlastnostmi didaktických testů. Článek se zabývá otázkou, k čemu jsou informační technologie vhodnější a k čemu jsou méně vhodné, kde se nabízí nové možnosti jejich využití a kde se objevují úskalí, vyplývající z podstaty informačních technologií. Jsou vzneseny podněty k zamyšlení a nabídnuty možné návrhy řešení. Dále je prezentován příklad dobré praxe na testech společnosti Cambridge ESOL a v závěru se zamýšlíme nad současným stavem využívání informačních a komunikačních technologií při testování na Katedře anglistiky Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
  • V dnešním školství hraje počítačem podporovaná výuka čím dál větší roli. Jednou z možností využití informačních technologií se stává testování znalostí, které využívají státní i soukromé vzdělávací instituce. Při výuce cizího jazyka má počítačové prostředí některá specifika oproti klasickým technologiím. Čtenář je nejprve uveden do problematiky testování znalostí cizího jazyka obecně, je seznámen s jednotlivými jazykovými kompetencemi a způsobem jejich testování a s vlastnostmi didaktických testů. Článek se zabývá otázkou, k čemu jsou informační technologie vhodnější a k čemu jsou méně vhodné, kde se nabízí nové možnosti jejich využití a kde se objevují úskalí, vyplývající z podstaty informačních technologií. Jsou vzneseny podněty k zamyšlení a nabídnuty možné návrhy řešení. Dále je prezentován příklad dobré praxe na testech společnosti Cambridge ESOL a v závěru se zamýšlíme nad současným stavem využívání informačních a komunikačních technologií při testování na Katedře anglistiky Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. (cs)
Title
  • Možnosti a meze didaktických testů znalostí cizího jazyka
  • Možnosti a meze didaktických testů znalostí cizího jazyka (cs)
  • The opportunities and limits of foreign language knowledge didactic tests (en)
skos:prefLabel
  • Možnosti a meze didaktických testů znalostí cizího jazyka
  • Možnosti a meze didaktických testů znalostí cizího jazyka (cs)
  • The opportunities and limits of foreign language knowledge didactic tests (en)
skos:notation
  • RIV/60076658:12410/12:43884129!RIV13-MSM-12410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 152012
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12410/12:43884129
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teaching foreign languages, information technology, didactic tests (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5774E3DCE99D]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Luhačovice
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • INFORMATIKA XXV/2012
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Carbová, Anna
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7375-628-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 91 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software