Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Pozdně moderní vizuální kultura se stále rychleji proměňuje. V odborné literatuře se v této souvislosti píše mimo jiné o procesech dekontextualizace a rekontextualizace. Vizuální sdělení jsou stále častěji vyvazována ze souvislostí, ve kterých byla původně pořízena, a následně jsou přenášena do jiných souvislostí, kde se podílí na konstrukci nových významů. Na tento rys vizuální kultury chci poukázat na příkladu fotografie. Po stručném představení konceptu vizuální gramotnosti a procesů dekontextualizace a rekontextualizace předložím několik návrhů, jak u žáků rozvíjet reflexivní přístup k vyvázaným vizuálním sdělením, a přispívat tak k rozvoji jejich vizuální gramotnosti.
- Pozdně moderní vizuální kultura se stále rychleji proměňuje. V odborné literatuře se v této souvislosti píše mimo jiné o procesech dekontextualizace a rekontextualizace. Vizuální sdělení jsou stále častěji vyvazována ze souvislostí, ve kterých byla původně pořízena, a následně jsou přenášena do jiných souvislostí, kde se podílí na konstrukci nových významů. Na tento rys vizuální kultury chci poukázat na příkladu fotografie. Po stručném představení konceptu vizuální gramotnosti a procesů dekontextualizace a rekontextualizace předložím několik návrhů, jak u žáků rozvíjet reflexivní přístup k vyvázaným vizuálním sdělením, a přispívat tak k rozvoji jejich vizuální gramotnosti. (cs)
- Describing many contemporary trends of the production, distribution and reception of images as the background, the chapter deals more deeply with the creating of meaning of the image-message and with the issue of lifting the images out of their original place of origin or purpose. The author characterises briefly the visual literacy, following it with an explanation of decontextualization and recontextualization processes. The educational activities support the reflection of the visual nature of nowadays culture and lead to understanding of the key mechanisms for constructing the meaning of photographs. (en)
|
Title
| - Několik námětů pro rozvíjení vizuální gramotnosti
- Několik námětů pro rozvíjení vizuální gramotnosti (cs)
- Several Suggestions for Developing the Visual Literacy (en)
|
skos:prefLabel
| - Několik námětů pro rozvíjení vizuální gramotnosti
- Několik námětů pro rozvíjení vizuální gramotnosti (cs)
- Several Suggestions for Developing the Visual Literacy (en)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12410/09:43876429!RIV12-MSM-12410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12410/09:43876429
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - media literacy, visual literacy, visual turn, decontextualisation, recontextualisation (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Mediální pedagogika. Média a komunikace v teorii a učitelské praxi
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |