Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The book, in twelve chapters, examines the idea of fostering think?ing, following the work of Matthew Lipman, the founder of Philosophy for Children programme. It brings together authors from several fields underlying the idea of fostering thinking - philosophy, theology, psychology and education - examining the reasons why fostering thinking should not be understood only as fostering thinking skills (as the general tendency may be when critical and creative thinking modes are dis?cussed). The book provides the reader with reasons to understand thinking as a multi-dimensional phenomenon which should be examined (and understood) as a complex inter-disciplinary issue. (en)
- Kniha, ve dvanácti kapitolách zkoumá myšlenku rozvoje myšlení v návaznosti na práci Matthew Lipmana, zakladatele programu Filozofie pro děti, přičemž pracuje s předpokladem, že rozvoj myšlení z pedagogického hlediska nelze (resp. není dobré) redukovat na os?vojování intelektových dovedností (thinking skills) a přináší řadu argumentů, které opodstatněnost tohoto předpokladu podporují. Z pohledu filosofie, teologie, psychologie a pedagogiky se zaměřuje zejména na dvě základní otázky: co rozumíme myšlením, které má být rozvíjeno, a proč sledovat právě tento cíl, resp. o čem dalším je ještě třeba ho?vořit, do jakého kontextu je koncept rozvoje myšlení třeba zasadit, aby byl skutečně smysluplný?
- Kniha, ve dvanácti kapitolách zkoumá myšlenku rozvoje myšlení v návaznosti na práci Matthew Lipmana, zakladatele programu Filozofie pro děti, přičemž pracuje s předpokladem, že rozvoj myšlení z pedagogického hlediska nelze (resp. není dobré) redukovat na os?vojování intelektových dovedností (thinking skills) a přináší řadu argumentů, které opodstatněnost tohoto předpokladu podporují. Z pohledu filosofie, teologie, psychologie a pedagogiky se zaměřuje zejména na dvě základní otázky: co rozumíme myšlením, které má být rozvíjeno, a proč sledovat právě tento cíl, resp. o čem dalším je ještě třeba ho?vořit, do jakého kontextu je koncept rozvoje myšlení třeba zasadit, aby byl skutečně smysluplný? (cs)
|
Title
| - Critical and Creative Thinking: Is That Enough? Philosophical, theological, psychological and educational perspectives of fostering thinking (en)
- Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech.
- Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech. (cs)
|
skos:prefLabel
| - Critical and Creative Thinking: Is That Enough? Philosophical, theological, psychological and educational perspectives of fostering thinking (en)
- Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech.
- Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech. (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12260/13:43886468!RIV14-MSM-12260___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| - Machulová, Helena
- Muchová, Ludmila
- Machula, Tomáš
- Niklesová, Eva
- Nohavová, Alena
- Macků, Richard
- Erban, Vít
- Kočerová, Martina
- Skalický, Karel
- Zbudilová, Helena
- Bauman, Petr
|
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12260/13:43886468
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - education; meaning; fostering thinking; creative thinking; critical thinking (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Muchová, Ludmila
- Slavík, Jan
- Řepa, Karel
- Machula, Tomáš
- Niklesová, Eva
- Macků, Richard
- Nohavová, Alena
- Erban, Vít
- Kočerová, Martina
- Skalický, Karel
- Bauman, Petr
- Zbudilová, Helena
- Daniel, Marie-France
- Machulová, Helena
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |