Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The paper is aimed at the relationship to the present and to the future in the philosophical work of Levinas. Zuzana Svobodová demonstrates Lévinas- critique of the maieutic method in education. Attention is especially drawn to the terms solitude, desire, diachrony, alterity, cognition (knowledge, connaissance), the incognoscible (inconnaissable), exteriority of the Master (or of the Other) as well as to the relation to the other as to Mysterium. Education by Levinas is exploring as the affection of finity by infinity. The integral division of the paper is carried out according to three theses of Lévinas´ work Time and the Other: (i) %22Ma solitude est brisée par la mort. (ii) %22L´avenir, c´est l´autre. (iii) %22...son emprise [i.e. of the Other] sur mon exister est mystérieuse; non pas inconnue, mais inconnaissable, réfractaire à toute lumière. Finally, based on Lévinas´ philosophy, the author points to a concept of education in which not only leading to rea (en)
- Lévinasův vztah k výchově na pozadí jeho vztahu k přítomnosti a k hledání budoucího: profanace a mystérium, úsilí vyjít z bytí, cesta překonání vlastní struktury a zkušenost s pasivitou. Lévinasova filosofie - kritický příspěvek k sókratovsko-platónské výchově. Páteří nabízeného zamyšlení nad tématem Lévinas a výchova jsou tři Lévinasovy věty z jeho poválečného díla Čas a jiné (Le temps et l´autre): 1) Moje samota je rozbita smrtí. %22Ma solitude est brisée par la mort. 2) Budoucnost je jiné. %22L´avenir, c´est l´autre. 3) Vláda Jiného... nad mým existováním je mysteriózní; nikoli neznámá, ale nepoznatelná, vzdorující veškerému světlu. %22...son [ľAutre] emprise sur mon exister est mystérieuse; non pas inconnue, mais inconnaissable, réfractaire à toute lumière. Na závěr autorka pojednává z hlediska Lévinasovy filosofie o výchově ochotné nejen dovést k rozumnosti, ale vést (jakkoli následně, přece především) k překonání rozumu, výchově ochotné neskončit při úsi
- Lévinasův vztah k výchově na pozadí jeho vztahu k přítomnosti a k hledání budoucího: profanace a mystérium, úsilí vyjít z bytí, cesta překonání vlastní struktury a zkušenost s pasivitou. Lévinasova filosofie - kritický příspěvek k sókratovsko-platónské výchově. Páteří nabízeného zamyšlení nad tématem Lévinas a výchova jsou tři Lévinasovy věty z jeho poválečného díla Čas a jiné (Le temps et l´autre): 1) Moje samota je rozbita smrtí. %22Ma solitude est brisée par la mort. 2) Budoucnost je jiné. %22L´avenir, c´est l´autre. 3) Vláda Jiného... nad mým existováním je mysteriózní; nikoli neznámá, ale nepoznatelná, vzdorující veškerému světlu. %22...son [ľAutre] emprise sur mon exister est mystérieuse; non pas inconnue, mais inconnaissable, réfractaire à toute lumière. Na závěr autorka pojednává z hlediska Lévinasovy filosofie o výchově ochotné nejen dovést k rozumnosti, ale vést (jakkoli následně, přece především) k překonání rozumu, výchově ochotné neskončit při úsi (cs)
|
Title
| - Překonat vlastní rozum: Zapomenout na sebe (Surmonter sa raison: Oublier de soi)
- Překonat vlastní rozum: Zapomenout na sebe (Surmonter sa raison: Oublier de soi) (cs)
- Surmount one´s own reason: forget oneself (Surmonter sa raison: Oublier de soi) (en)
|
skos:prefLabel
| - Překonat vlastní rozum: Zapomenout na sebe (Surmonter sa raison: Oublier de soi)
- Překonat vlastní rozum: Zapomenout na sebe (Surmonter sa raison: Oublier de soi) (cs)
- Surmount one´s own reason: forget oneself (Surmonter sa raison: Oublier de soi) (en)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12260/06:00010127!RIV10-MSM-12260___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12260/06:00010127
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - E. Levinas; education; profanation and mystery; being; the passivity; privacy; death; the future; other; reasonable; reason (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Emmanuel Lévinas - filosofie a výchova: Ke stému výročí narození Emmanuela Lévinase
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Fakulta humanitních studií
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |