Description
| - Ekologické zemědělství jako základní činitel výroby bioproduktů, přispívající k tvorbě a ochraně krajiny, zdraví obyvatelstva, welfare zvířat, je natolik specifickou činností, že vyžaduje souhru navazujících činností, tzn. výroby, zpracovatelů, obchodu; navíc v prostorovém vymezení svou působností v dané lokalitě, regionu. Marketing ekologických produktů a služeb tak musí postihnout obchodní aktivity jak po výrobních liniích, tak po úrovni geografické, komoditní. Sám o sobě vyžaduje větší znalosti, je dražší nežli marketing produktů konvenčního zemědělství. I na jeho úrovni bude záviset, kam bude směřovat další podpora, zda dotace v blízké budoucnosti podpoří ekologické zemědělství v LFA ve směru ochrany krajiny či spíše budou orientovány na produkci, která na trhu chybí, na podporu rozvoje služeb. V případě současného marketingu se jedná o problematiku s velmi širokým záběrem, která je detailně propracována především po linii prodeje biopotravin. Avšak intenzivně jsou zkoumány i vazby mezi výrobou,
- Ekologické zemědělství jako základní činitel výroby bioproduktů, přispívající k tvorbě a ochraně krajiny, zdraví obyvatelstva, welfare zvířat, je natolik specifickou činností, že vyžaduje souhru navazujících činností, tzn. výroby, zpracovatelů, obchodu; navíc v prostorovém vymezení svou působností v dané lokalitě, regionu. Marketing ekologických produktů a služeb tak musí postihnout obchodní aktivity jak po výrobních liniích, tak po úrovni geografické, komoditní. Sám o sobě vyžaduje větší znalosti, je dražší nežli marketing produktů konvenčního zemědělství. I na jeho úrovni bude záviset, kam bude směřovat další podpora, zda dotace v blízké budoucnosti podpoří ekologické zemědělství v LFA ve směru ochrany krajiny či spíše budou orientovány na produkci, která na trhu chybí, na podporu rozvoje služeb. V případě současného marketingu se jedná o problematiku s velmi širokým záběrem, která je detailně propracována především po linii prodeje biopotravin. Avšak intenzivně jsou zkoumány i vazby mezi výrobou, (cs)
- The ecological agriculture as a underlying activity supporting bio production, contributing to the landscape management, to people and animals welfare and healthy represents very specific activity, limited by the legislative, possibilities act. It is necessary to try to resole, actual situations on local, region, state and interstate lines; as well on producers, processors and trade. Marketing must cover all these ranges and relations namely in the conditions: more expensive actions, more information, more knowledge, including economic effects as a task with effect problem solving. The main problem in our economy is, the subvency future aimed rather neither at the product support or the rural development and landscape ecology. The economic disposes of some marketing activity and the marketing activities can influence the state, region and farm's business results. The ecological agriculture is having quite special problems. Some of them are discussed in this contribution. (en)
|