Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Autor se ve studii poukazuje na to, jak znalost reálií a souvislostí mohou prohlubovat prožitek s uměleckého díla nebo projevu, a to dokonce i v případě mylných interpretací, protože na rozdíl od odmítání, je tu tendence uměleckému dílu porozumět. Poněkud problematičtější to ale vidí u takových performancí zařazovaných do performančního umění, které bezprostředně reagují na aktuální situaci v určitém prostředí a zaměřují se na takové reálie, se kterými se jiné prostředí musí předem seznámit. Zaměřuje se na tvorbu americké performerky Karen Finleyové, zvlášť na její performanci The Return of the Smeared-Chocolate Woman. Poukazuje jak se nedostatek informací může stát překážku ke vzniku takové divácké účasti, která je založená na osobním spoluprožitku spojeném s vnitřně hmatovým vnímáním, především proto, že prováděné se i při dostatku informací, se je opravdu netýká a nedotýká. Zdůrazňuje postavení performera, u kterého, na rozdíl od herce, i po skočení performance by měl nadále převažovat umělecký po
- Autor se ve studii poukazuje na to, jak znalost reálií a souvislostí mohou prohlubovat prožitek s uměleckého díla nebo projevu, a to dokonce i v případě mylných interpretací, protože na rozdíl od odmítání, je tu tendence uměleckému dílu porozumět. Poněkud problematičtější to ale vidí u takových performancí zařazovaných do performančního umění, které bezprostředně reagují na aktuální situaci v určitém prostředí a zaměřují se na takové reálie, se kterými se jiné prostředí musí předem seznámit. Zaměřuje se na tvorbu americké performerky Karen Finleyové, zvlášť na její performanci The Return of the Smeared-Chocolate Woman. Poukazuje jak se nedostatek informací může stát překážku ke vzniku takové divácké účasti, která je založená na osobním spoluprožitku spojeném s vnitřně hmatovým vnímáním, především proto, že prováděné se i při dostatku informací, se je opravdu netýká a nedotýká. Zdůrazňuje postavení performera, u kterého, na rozdíl od herce, i po skočení performance by měl nadále převažovat umělecký po (cs)
- Author deals with a question how knowledge of facts and corresponding contexts can deepen experience from work of art or demostration even in the case of false interpretations because it is an expression of effort to understand a work of art in contrast from refusal. It is more problematic with performances tha immediately react on the contemporary situation or events and therefore they drew from presumtion that an author and perceiver have common conscionesness about. (en)
|
Title
| - Estetizující rebelství Karen Finleyové
- Estetizující rebelství Karen Finleyové (cs)
- Esthetizing rebellion of Karen Finley (en)
|
skos:prefLabel
| - Estetizující rebelství Karen Finleyové
- Estetizující rebelství Karen Finleyové (cs)
- Esthetizing rebellion of Karen Finley (en)
|
skos:notation
| - RIV/49777513:23650/09:00502181!RIV10-GA0-23650___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/49777513:23650/09:00502181
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - interpretation; contemporary situation; performance (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |