Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The study focuses on the analysis of acting, plaing and self staging in performance art. It asks a basic question within this frame if we can speak about performing art or acting and if we can, what is characteristic for acting. Author stops by frequent terms of the 20th century performance like activity, live acting, live art, authenticity and unrepetitiveness of a moment and he search for its manifestation on the stage. (en)
- Studie se zaměřuje na analýzu hraní a herectví v performancí. Klade si několik stěžejních otázek, jestli se dá vůbec mluvit o performačním herectví nebo hraní a čím je takové hraní charakteristické. Pozastavuje nad frekventovanými slovy performance 20. století, jako jsou živost, živé hraní, živé umění, autenticita a neopakovatelnost okamžiku a hledá projevy termínu na scéně. Pozornost věnuje také divákovi, který jak se ukazuje, stává se v performanci nedílnou součástí nikoliv jenom jako pozorovatel v prostoru hlediště, ale je často vtažen na scénu do pozice protagonistu. Poukazuje na to, že nedílnou součástí performance v její prezentaci je také referenční rovina, která požaduje od diváka větší intelektuální účast, protože divák musí dotvořit a domyslet příběh. S tím neodmyslitelně souvisí přítomnost takového příběhu, a to v jakékoliv formě a také absence příběhu, která odhaluje vztah mezi scéničnosti, scénovanosti a sebescénovaním.
- Studie se zaměřuje na analýzu hraní a herectví v performancí. Klade si několik stěžejních otázek, jestli se dá vůbec mluvit o performačním herectví nebo hraní a čím je takové hraní charakteristické. Pozastavuje nad frekventovanými slovy performance 20. století, jako jsou živost, živé hraní, živé umění, autenticita a neopakovatelnost okamžiku a hledá projevy termínu na scéně. Pozornost věnuje také divákovi, který jak se ukazuje, stává se v performanci nedílnou součástí nikoliv jenom jako pozorovatel v prostoru hlediště, ale je často vtažen na scénu do pozice protagonistu. Poukazuje na to, že nedílnou součástí performance v její prezentaci je také referenční rovina, která požaduje od diváka větší intelektuální účast, protože divák musí dotvořit a domyslet příběh. S tím neodmyslitelně souvisí přítomnost takového příběhu, a to v jakékoliv formě a také absence příběhu, která odhaluje vztah mezi scéničnosti, scénovanosti a sebescénovaním. (cs)
|
Title
| - Hraní a performance
- Acting and performance (en)
- Hraní a performance (cs)
|
skos:prefLabel
| - Hraní a performance
- Acting and performance (en)
- Hraní a performance (cs)
|
skos:notation
| - RIV/49777513:23650/08:00501379!RIV09-GA0-23650___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/49777513:23650/08:00501379
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - perfomance art; live art (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |