About: Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In recent years there is an apparent decline of use of transmissive methods of education which are gradually being replaced at schools of all levels by interactive and constructivist methods. In the Czech Republic the constructivism at university level is mostly discussed and developed in works of S. Štech, J. Vašutová, V. Spilková, and others. We perceive didactic constructivism in its relaxed form and without being overly fundamentalist (which is often justly criticized by e.g. Z. Rendl) as adequate option for face-to-face, distance, and combined study programmes at universities. The goal of the paper is to introduce to the academic community the ESF funded project Constructivism as a good practice in university education, which is a jointly implemented by University of West Bohemia, Tomas Bata University in Zlin, University of South Bohemia Ceske Budejovice., and University of Hradec Kralove. The project aims at motivation of the faculty to incorporate constructivist elements to both face-to-face and distance learning. A new education programme has been developed which will start in two tracks in March and September 2010. It includes a kick-off workshop, on-line course, and individual work of participant on their own methodical modifications of their own courses. The project is highly inspiratory namely for young university staff. (en)
  • Odklon od transmisivních metod výuky k metodám interaktivním a konstruktivistickým je v posledních letech patrný na všech stupních škol. V České republice je ve vysokoškolském kontextu konstruktivismus zmiňován a rozvíjen např. v pracích S. Štecha, J. Vašutové, V. Spilkové a dalších. Didaktický konstruktivismus v jeho umírněné podobě bez absolutizací, které jsou terčem oprávněné kritiky odborné veřejnosti (např. Z. Rendl), vnímáme jako vhodné východisko pro prezenční, distanční a kombinovanou formu studia na vysoké škole. Cílem příspěvku je představit akademické veřejnosti projekt Konstruktivismus v praxi vysokých škol, který je realizován ve spolupráci Západočeské univerzity v Plzni, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Cílem projektu je motivovat akademické pracovníky pro zařazení konstruktivistických prvků do prezenční i distanční výuky. Byl vytvořen vzdělávací program, který bude otevřen ve dvou bězích v březnu a září roku 2010. Zahrnuje prezenční tutoriál, on-line kurz a individuální práci účastníků na metodických úpravách svých vlastních předmětů. Projekt je velmi inspirativní zejména pro mladé akademické pracovníky.
  • Odklon od transmisivních metod výuky k metodám interaktivním a konstruktivistickým je v posledních letech patrný na všech stupních škol. V České republice je ve vysokoškolském kontextu konstruktivismus zmiňován a rozvíjen např. v pracích S. Štecha, J. Vašutové, V. Spilkové a dalších. Didaktický konstruktivismus v jeho umírněné podobě bez absolutizací, které jsou terčem oprávněné kritiky odborné veřejnosti (např. Z. Rendl), vnímáme jako vhodné východisko pro prezenční, distanční a kombinovanou formu studia na vysoké škole. Cílem příspěvku je představit akademické veřejnosti projekt Konstruktivismus v praxi vysokých škol, který je realizován ve spolupráci Západočeské univerzity v Plzni, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Cílem projektu je motivovat akademické pracovníky pro zařazení konstruktivistických prvků do prezenční i distanční výuky. Byl vytvořen vzdělávací program, který bude otevřen ve dvou bězích v březnu a září roku 2010. Zahrnuje prezenční tutoriál, on-line kurz a individuální práci účastníků na metodických úpravách svých vlastních předmětů. Projekt je velmi inspirativní zejména pro mladé akademické pracovníky. (cs)
Title
  • Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus
  • Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus (cs)
  • University education and constructivist learning theory (en)
skos:prefLabel
  • Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus
  • Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus (cs)
  • University education and constructivist learning theory (en)
skos:notation
  • RIV/49777513:23630/10:43917363!RIV15-MSM-23630___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 297486
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/49777513:23630/10:43917363
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • theory; learning; constructivist; and; education; University (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [283052849E3D]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Luhačovice
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Informatika XXIII
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Rohlíková, Lucie
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7375-394-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 23630
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software