Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In recent years there is an apparent decline of use of transmissive methods of education which are gradually being replaced at schools of all levels by interactive and constructivist methods. In the Czech Republic the constructivism at university level is mostly discussed and developed in works of S. Štech, J. Vašutová, V. Spilková, and others. We perceive didactic constructivism in its relaxed form and without being overly fundamentalist (which is often justly criticized by e.g. Z. Rendl) as adequate option for face-to-face, distance, and combined study programmes at universities. The goal of the paper is to introduce to the academic community the ESF funded project Constructivism as a good practice in university education, which is a jointly implemented by University of West Bohemia, Tomas Bata University in Zlin, University of South Bohemia Ceske Budejovice., and University of Hradec Kralove. The project aims at motivation of the faculty to incorporate constructivist elements to both face-to-face and distance learning. A new education programme has been developed which will start in two tracks in March and September 2010. It includes a kick-off workshop, on-line course, and individual work of participant on their own methodical modifications of their own courses. The project is highly inspiratory namely for young university staff. (en)
- Odklon od transmisivních metod výuky k metodám interaktivním a konstruktivistickým je v posledních letech patrný na všech stupních škol. V České republice je ve vysokoškolském kontextu konstruktivismus zmiňován a rozvíjen např. v pracích S. Štecha, J. Vašutové, V. Spilkové a dalších. Didaktický konstruktivismus v jeho umírněné podobě bez absolutizací, které jsou terčem oprávněné kritiky odborné veřejnosti (např. Z. Rendl), vnímáme jako vhodné východisko pro prezenční, distanční a kombinovanou formu studia na vysoké škole. Cílem příspěvku je představit akademické veřejnosti projekt Konstruktivismus v praxi vysokých škol, který je realizován ve spolupráci Západočeské univerzity v Plzni, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Cílem projektu je motivovat akademické pracovníky pro zařazení konstruktivistických prvků do prezenční i distanční výuky. Byl vytvořen vzdělávací program, který bude otevřen ve dvou bězích v březnu a září roku 2010. Zahrnuje prezenční tutoriál, on-line kurz a individuální práci účastníků na metodických úpravách svých vlastních předmětů. Projekt je velmi inspirativní zejména pro mladé akademické pracovníky.
- Odklon od transmisivních metod výuky k metodám interaktivním a konstruktivistickým je v posledních letech patrný na všech stupních škol. V České republice je ve vysokoškolském kontextu konstruktivismus zmiňován a rozvíjen např. v pracích S. Štecha, J. Vašutové, V. Spilkové a dalších. Didaktický konstruktivismus v jeho umírněné podobě bez absolutizací, které jsou terčem oprávněné kritiky odborné veřejnosti (např. Z. Rendl), vnímáme jako vhodné východisko pro prezenční, distanční a kombinovanou formu studia na vysoké škole. Cílem příspěvku je představit akademické veřejnosti projekt Konstruktivismus v praxi vysokých škol, který je realizován ve spolupráci Západočeské univerzity v Plzni, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Cílem projektu je motivovat akademické pracovníky pro zařazení konstruktivistických prvků do prezenční i distanční výuky. Byl vytvořen vzdělávací program, který bude otevřen ve dvou bězích v březnu a září roku 2010. Zahrnuje prezenční tutoriál, on-line kurz a individuální práci účastníků na metodických úpravách svých vlastních předmětů. Projekt je velmi inspirativní zejména pro mladé akademické pracovníky. (cs)
|
Title
| - Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus
- Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus (cs)
- University education and constructivist learning theory (en)
|
skos:prefLabel
| - Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus
- Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus (cs)
- University education and constructivist learning theory (en)
|
skos:notation
| - RIV/49777513:23630/10:43917363!RIV15-MSM-23630___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/49777513:23630/10:43917363
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - theory; learning; constructivist; and; education; University (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |