About: Psychologie osobnosti v edukačním procesu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The introductory chapters illustrate the concept of personality , basic personality typology and briefly described the process of socialization . The focus of the textbook is to describe the structure of personality , because each component of personality separate chapters to describe the basic knowledge about motivation , character, self-regulatory characteristics , temperament , abilities , intelligence. In the chapter %22 Personality in difficult situations %22 is characterized by frustration , deprivation , stress and conflict. Given that PhD students are usually involved in the educational process ( lead seminars at the Department of trainers and teachers in elementary schools or secondary schools) , are in many places these chapters presented pedagogical and psychological knowledge , should know psychologically trained teachers. In addition, in the final chapter - entitled %22Requirements for teacher personality %22 - include applicable knowledge from psychology (especially personality psychology ) that teachers can successfully use in their teaching. At the end of each chapter are included in the repetition of exercises, control questions . As a contribution to the self-knowledge of their own personality serves Annex at the end of textbooks , which are listed as questionnaires on the type of imagination , the predominant type of temperament , source and level of stress, conflict resolution styles , etc. (en)
  • V úvodních kapitolách je objasněn pojem osobnost, základní typologie osobnosti a stručně popsán proces socializace. Těžiště učebnice spočívá v popisu struktury osobnosti, proto jsou každé složce osobnosti věnovány samostatné kapitoly, ve kterých jsou popsány základní poznatky o motivaci, charakteru, seberegulačních vlastnostech, temperamentu, schopnostech, inteligenci. V kapitole %22Osobnost v náročných životních situacích%22 je charakterizována frustrace, deprivace, stres a konflikt. Vzhledem k tomu, že posluchači doktorského studia jsou obvykle zapojeni v edukačním procesu (vedou semináře na katedře školitele či vyučují na ZŠ nebo SŠ), jsou na mnoha místech těchto kapitol uváděny pedagogicko-psychologické poznatky, které by měl znát psychologicky vzdělaný učitel. Navíc jsou v závěrečné kapitole - pod názvem %22Požadavky na osobnost učitele%22 - uvedeny aplikovatelné poznatky z psychologie (zejména psychologie osobnosti), které mohou vyučující úspěšně využívat ve své výuce. Na závěr každé kapitoly jsou na zopakování zařazeny cvičení, úkoly, kontrolní otázky. Jako příspěvek k sebepoznání vlastní osobnosti slouží přílohy na závěr učebnice, kde jsou uvedeny dotazníky zjišťující např. typ představivosti, převládající typ temperamentu, zdroj a úroveň stresu, styly řešení konfliktů apod.
  • V úvodních kapitolách je objasněn pojem osobnost, základní typologie osobnosti a stručně popsán proces socializace. Těžiště učebnice spočívá v popisu struktury osobnosti, proto jsou každé složce osobnosti věnovány samostatné kapitoly, ve kterých jsou popsány základní poznatky o motivaci, charakteru, seberegulačních vlastnostech, temperamentu, schopnostech, inteligenci. V kapitole %22Osobnost v náročných životních situacích%22 je charakterizována frustrace, deprivace, stres a konflikt. Vzhledem k tomu, že posluchači doktorského studia jsou obvykle zapojeni v edukačním procesu (vedou semináře na katedře školitele či vyučují na ZŠ nebo SŠ), jsou na mnoha místech těchto kapitol uváděny pedagogicko-psychologické poznatky, které by měl znát psychologicky vzdělaný učitel. Navíc jsou v závěrečné kapitole - pod názvem %22Požadavky na osobnost učitele%22 - uvedeny aplikovatelné poznatky z psychologie (zejména psychologie osobnosti), které mohou vyučující úspěšně využívat ve své výuce. Na závěr každé kapitoly jsou na zopakování zařazeny cvičení, úkoly, kontrolní otázky. Jako příspěvek k sebepoznání vlastní osobnosti slouží přílohy na závěr učebnice, kde jsou uvedeny dotazníky zjišťující např. typ představivosti, převládající typ temperamentu, zdroj a úroveň stresu, styly řešení konfliktů apod. (cs)
Title
  • Psychologie osobnosti v edukačním procesu
  • Psychologie osobnosti v edukačním procesu (cs)
  • Psychology of personality in the educational process (en)
skos:prefLabel
  • Psychologie osobnosti v edukačním procesu
  • Psychologie osobnosti v edukačním procesu (cs)
  • Psychology of personality in the educational process (en)
skos:notation
  • RIV/49777513:23420/13:43919502!RIV14-MSM-23420___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 100910
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/49777513:23420/13:43919502
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teacher personality; conflict; stress; deprivation; frustration; difficult life situations; self-regulatory properties; intelligence; ability; temperament; character; motivation; socialization; typology; personality structure; psychology of personality (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [264B915D90E6]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Miňhová, Jana
  • Holeček, Václav
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 23420
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software