About: Study of religion as a possible prophylaxis of religious antipathy or as a tool preevangelizace? Case studies from secondary school     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In the submitted, the autor presents a case study arising from a church secondary school examining the problem of the study of religion at secondary schools. The analysis shapes three questions: 1. What was/is the structure of education of study of religion in a particular secondary school? 2. What factors were inflencing the structure of education during its creation? 3. What do the founders, parents and students think about the strucutre of education of study of religion in a specifi c church secondary school? The metodology approach aplied during the research was etnographical. The author concluded the research of the study of religion in the church secondary school with stating several problems arising from the absence of any rules in the study of religion at secondary schools. The substance of this problem lies in the fact that the study of religion is institutionalized at universities but does not exist in any institutionalized form for secondary schools. If there is the study of religion taugh (en)
  • V případové studii autor zkoumá problém výuky religionistiky na církevních středních školách. Autor si klade 3 otázky: 1. Jaká je struktura výuky religionistiky na konkrétních střední škole? 2. Které faktory ovlivňovaly tvorbu struktury výuky? 3. Co si myslí tvůrci, rodiče a studenti o struktuře výuky religionistiky na konkrétní střední škole? Autor využívá etnografickou výzkumnou metodu. Na základě analyzovaného materiálu formuluje autor problém, který způsobuje absence jakýchkoli pravidel ohledně výuky religionistiky na středních školách. Religionistika je totiž institucionalizovaná na univerzitách, ale na středních školách nemá žádnou institucionální oporu. Pokud je religionistika na středních školách vyučována, pak pouze formou výběrových seminářů bez jasných pravidel. V případě církevní střední školy tak je možné, že výuka religionistiky nepřiznaně slouží pre-evangelizaci.
  • V případové studii autor zkoumá problém výuky religionistiky na církevních středních školách. Autor si klade 3 otázky: 1. Jaká je struktura výuky religionistiky na konkrétních střední škole? 2. Které faktory ovlivňovaly tvorbu struktury výuky? 3. Co si myslí tvůrci, rodiče a studenti o struktuře výuky religionistiky na konkrétní střední škole? Autor využívá etnografickou výzkumnou metodu. Na základě analyzovaného materiálu formuluje autor problém, který způsobuje absence jakýchkoli pravidel ohledně výuky religionistiky na středních školách. Religionistika je totiž institucionalizovaná na univerzitách, ale na středních školách nemá žádnou institucionální oporu. Pokud je religionistika na středních školách vyučována, pak pouze formou výběrových seminářů bez jasných pravidel. V případě církevní střední školy tak je možné, že výuka religionistiky nepřiznaně slouží pre-evangelizaci. (cs)
Title
  • Study of religion as a possible prophylaxis of religious antipathy or as a tool preevangelizace? Case studies from secondary school (en)
  • Religionistika jako profylaxe možných náboženských antipatií nebo jako nástroj preevangelizace? Případová studie ze střední školy
  • Religionistika jako profylaxe možných náboženských antipatií nebo jako nástroj preevangelizace? Případová studie ze střední školy (cs)
skos:prefLabel
  • Study of religion as a possible prophylaxis of religious antipathy or as a tool preevangelizace? Case studies from secondary school (en)
  • Religionistika jako profylaxe možných náboženských antipatií nebo jako nástroj preevangelizace? Případová studie ze střední školy
  • Religionistika jako profylaxe možných náboženských antipatií nebo jako nástroj preevangelizace? Případová studie ze střední školy (cs)
skos:notation
  • RIV/49777513:23330/10:00504295!RIV11-MSM-23330___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 284726
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/49777513:23330/10:00504295
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Case study; secondary school; study of religion (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [734DAA26F19D]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Váně, Jan
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 23330
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software