Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V textu rozlišuji tři základní zdroje sociální exkluze – zdroje individuální, rodinné a kontextuální. V analýze se podrobněji zaměřuji na zdroje rodinné a zejména na mezigenerační přenos statusu a exkluze v rodinách. V empirické části textu pak ukazuji, do jaké míry mohou nestandardní vzdělávací dráhy přispívat k překonávání zděděných socioekonomických handicapů. Zdá se, že nestandardní dráhy jsou skutečně egalitářštější, než dráhy standardní, jejich dopad na celkový rozsah nerovností se však zdá být velmi malý.
- V textu rozlišuji tři základní zdroje sociální exkluze – zdroje individuální, rodinné a kontextuální. V analýze se podrobněji zaměřuji na zdroje rodinné a zejména na mezigenerační přenos statusu a exkluze v rodinách. V empirické části textu pak ukazuji, do jaké míry mohou nestandardní vzdělávací dráhy přispívat k překonávání zděděných socioekonomických handicapů. Zdá se, že nestandardní dráhy jsou skutečně egalitářštější, než dráhy standardní, jejich dopad na celkový rozsah nerovností se však zdá být velmi malý. (cs)
- The paper distinguishes three principal sources of social exclusion – characteristics of individuals, families, and of the larger social context. The analysis then emphasizes family level effects and particularly intergeneration transmission of socioeconomic status. I then ask to what extent can nonstandard education careers help overcome socially inherited socioeconomic disadvantage. I document that non-standard careers, while stratified less on socioeconomic background, do have only a minute impact on the overall level of inequality. (en)
|
Title
| - Může být návrat do školy efektivní strategií?
- Can school re-entry be an efficient strategy? (en)
- Může být návrat do školy efektivní strategií? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Může být návrat do školy efektivní strategií?
- Can school re-entry be an efficient strategy? (en)
- Může být návrat do školy efektivní strategií? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/49777513:23330/06:00000009!RIV07-MSM-23330___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/49777513:23330/06:00000009
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - social inclusion; school re-entry; non-standard life-course (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sociální vyloučení a sociální politika. Sekce A: Začleňování na trhu práce, vzdělávání
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |