Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Společenská odpovědnost firem (CSR) se stává oblastí podnikové sféry, ale uznání rostoucího významu malých a středních podniků vede ke zdůraznění dopadů jejich činnosti nejen v ekonomické, ale i v sociální a environmentální oblasti. Hlavním cílem monografie je analyzovat koncept společenské odpovědnosti podnikání a vlastním šetřením analyzovat a zhodnotit současnou roli konceptu včetně jeho primárních složek (sociální, environmentální a ekonomické) v sektoru malých a středních podniků. Teoretické vymezení konceptu CSR je podloženo provedeným primárním výzkumem, který byl zaměřen na klíčové oblasti motivačních faktorů, bariér, výhod a také na identifikaci hlavních stakeholderů. Zpracování kvantitativních dat vede k verifikaci stanovených hypotéz a dosažení cílů monografie. Závěry práce poukazují na problémové oblasti v přístup malých a středních firem k CSR, identifikují hlavní překážky i výhody. V závěru práce jsou shrnuty přínosy práce a doporučení pro vyšší uplatnitelnost konceptu v podnikatelském sektoru.
- Společenská odpovědnost firem (CSR) se stává oblastí podnikové sféry, ale uznání rostoucího významu malých a středních podniků vede ke zdůraznění dopadů jejich činnosti nejen v ekonomické, ale i v sociální a environmentální oblasti. Hlavním cílem monografie je analyzovat koncept společenské odpovědnosti podnikání a vlastním šetřením analyzovat a zhodnotit současnou roli konceptu včetně jeho primárních složek (sociální, environmentální a ekonomické) v sektoru malých a středních podniků. Teoretické vymezení konceptu CSR je podloženo provedeným primárním výzkumem, který byl zaměřen na klíčové oblasti motivačních faktorů, bariér, výhod a také na identifikaci hlavních stakeholderů. Zpracování kvantitativních dat vede k verifikaci stanovených hypotéz a dosažení cílů monografie. Závěry práce poukazují na problémové oblasti v přístup malých a středních firem k CSR, identifikují hlavní překážky i výhody. V závěru práce jsou shrnuty přínosy práce a doporučení pro vyšší uplatnitelnost konceptu v podnikatelském sektoru. (cs)
- The topic of the responsibilities of business has been a subject of intense controversy and interest over the past three decades. In part, this debate is an outgrowth of the proliferation of different conceptualizations of corporate social responsibility (CSR). The Corporate Social Responsibility movement is rapidly growing in signification as a strategic management instrument over the past number of years and the recognition of the growing importance of the small and medium-sized enterprises (SMEs) leads to emphasize their social and environmental impacts.Research with regard to SMEs has also been quite scant. CSR has been a frequent subject of research interest in large companies, but SMEs in this area was neglected. The purpose of this publication was to overcome both of these research gaps and provide deep understanding of the nature of CSR in the Czech Republic. The publication extends the issues of a case study in the Czech Republic, where it was examined in the survey - which pr imary stakeholders are important for Czech SMEs. This publication contributed to filling the gap in literature in relation to CSR in Czech firms and in particular Czech SMEs. This study involved questionnaire technique with 229 firms to evaluate the stakeholder approach and defined the most affected stakeholders. this publication analyses CSR from an SME perspective in Czech context and highlights the way in which firms operating use the selected activities of CSR in three pillars (economic, environmental and social). It differentiates between the categories of SMEs and activities of CSR. The research contributes new material to this by analyzing how CSR is implemented in Czech context from an SME perspective through research questions. (en)
|
Title
| - Perception of Corporate Social Responsibility in the Czech Republic (en)
- Percepce společenské odpovědnosti podnikání v České republice
- Percepce společenské odpovědnosti podnikání v České republice (cs)
|
skos:prefLabel
| - Perception of Corporate Social Responsibility in the Czech Republic (en)
- Percepce společenské odpovědnosti podnikání v České republice
- Percepce společenské odpovědnosti podnikání v České republice (cs)
|
skos:notation
| - RIV/47813059:19520/13:#0002340!RIV14-MSM-19520___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/47813059:19520/13:#0002340
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - corporate social responsibility; small and medium-sized enterprises; perception; stakeholders; implementation; alternative concepts; socially responsible investing; reporting (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Percepce společenské odpovědnosti podnikání v České republice
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |