About: Persvazivní komunikace na příkladech kontrastivní analýzy mediálních textů v německém a českém jazyce     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Tato studie představuje jazyk reklamy v kontextu persvazivní komunikace. Studie je výsledkem analýzy českých a německých mediálních reklamních textů získaných dlouholetou excerpcí, jejichž výzkum se zakládá na srovnávacím přístupu lexikálních a textových aspektů reklamních textů. V úvodu se objasňují různá pojetí reklamy a metodologické postupy, použité ve studii. Následuje prezentace reklamy jako divadelního světa a objasnění jejich vzájemných paralel. Divadelní kus je předváděn v úzkém okruhu ctitelů divadelního žánru, reklama je manifestována v širším měřítku mediálními kanály a nese stopy masové komunikace. V další části se studie zabývá spojitostí persvaze a reklamy. Poté navazuje část, zabývající se jazykovou podstatou persvaze. Na této bází pak dochází ke srovnání persvazivních jazykových prostředků v českém a německy mluvícím jazykovém kontextu.
  • Tato studie představuje jazyk reklamy v kontextu persvazivní komunikace. Studie je výsledkem analýzy českých a německých mediálních reklamních textů získaných dlouholetou excerpcí, jejichž výzkum se zakládá na srovnávacím přístupu lexikálních a textových aspektů reklamních textů. V úvodu se objasňují různá pojetí reklamy a metodologické postupy, použité ve studii. Následuje prezentace reklamy jako divadelního světa a objasnění jejich vzájemných paralel. Divadelní kus je předváděn v úzkém okruhu ctitelů divadelního žánru, reklama je manifestována v širším měřítku mediálními kanály a nese stopy masové komunikace. V další části se studie zabývá spojitostí persvaze a reklamy. Poté navazuje část, zabývající se jazykovou podstatou persvaze. Na této bází pak dochází ke srovnání persvazivních jazykových prostředků v českém a německy mluvícím jazykovém kontextu. (cs)
  • This study represents the language of advertising in the context of persuasive communication. The study is the result of the analysis of Czech and German media advertising texts acquired by means of the elongated excerption. The research is based on a comparative approach of lexical and textual aspects of advertising texts. In the introduction different advertising concepts and methodological procedures used in the study are explained. A presentation of advertising as a theatrical world follows along with a clarification of their mutual parallels. The theater piece is performed in a narrow circle of admirers of the theater genre; advertising is manifested in the wider media channels and bears traces of mass communication. The next section deals with the study of the continuity of persuasion and advertising. What follows is the part, which deals with the linguistic essence of persuasion. This base is then compared to the persuasive language devices in the Czech and German language. (en)
Title
  • Persvazivní komunikace na příkladech kontrastivní analýzy mediálních textů v německém a českém jazyce
  • Persvazivní komunikace na příkladech kontrastivní analýzy mediálních textů v německém a českém jazyce (cs)
  • Examples of persuasive communication on the contrast analysis of media texts in German and Czech Language (en)
skos:prefLabel
  • Persvazivní komunikace na příkladech kontrastivní analýzy mediálních textů v německém a českém jazyce
  • Persvazivní komunikace na příkladech kontrastivní analýzy mediálních textů v německém a českém jazyce (cs)
  • Examples of persuasive communication on the contrast analysis of media texts in German and Czech Language (en)
skos:notation
  • RIV/47813059:19520/12:#0001757!RIV13-MSM-19520___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 158360
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/47813059:19520/12:#0001757
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • communication, media communication, German, Czech, advertising, persuasion, argumentation, speech acts, intentionality , theory of speech acts (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [8A7287976B47]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Toruń
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Komunikacja spoleczna - negocjacje - edukacja
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bobáková, Hanne-Lore
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Wydawnictwo Adam Marszalek
https://schema.org/isbn
  • 978-83-7780-442-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 19520
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software