About: Evaluation of Corporate Environment of a Municipality in view of SME     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This article shall present outputs of a primary research aimed on analysis of corporate environment quality and standards of communication between municipality and resident Small and Medium Enterprises (SME). The research was realised by Marketing Department of the Silesian University in Opava at the turn of 2011 a 2012 as a part of a research project %22Research of key factors of SME development within turbulent and fast changing market environment%22 (project: CZ.1.07/2.3.00/20.0016). An inductive approach, theoretical discourse on role of a municipality in creation of a corporate environment that is based on Marketing of Municipalities and descriptive primary research with analysis of obtained results were used in the article. Results of the research point out that creation and generation of a quality corporate environment that has a positive effect on SME may be done in an easier way in small municipalities rather than in bigger ones (over six thousand inhabitants). (en)
  • Cílem článku je prezentovat výsledky primárního výzkumu zaměřeného na posouzení kvality podnikatelského prostředí obce a úrovně komunikace obce s organizacemi MSP se sídlem na jejich území. Výzkum byl realizován na přelomu roku 2011 a 2012 katedrou marketingu OPF v Karviné, jako součást řešení výzkumného úkolu: %22Výzkum klíčových faktorů rozvoje MSP v turbulentním a rychle se měnícím tržním prostředí%22, projektu: CZ.1.07/2.3.00/20.0016. Použité metody v článku jsou induktivní metoda, teoretická rozprava k roli obce při vytváření podnikatelského prostředí, vycházející z marketingu obce a deskriptivní primární výzkum s analýzou zjištěných údajů. Závěry šetření lze shrnout do poznání, že vytváření kvalitního podnikatelského prostředí, pozitivně ovlivňující rozvoj MSP, se lépe daří spíše v menších obcích než v těch velkých (nad 6 tis. obyvatel).
  • Cílem článku je prezentovat výsledky primárního výzkumu zaměřeného na posouzení kvality podnikatelského prostředí obce a úrovně komunikace obce s organizacemi MSP se sídlem na jejich území. Výzkum byl realizován na přelomu roku 2011 a 2012 katedrou marketingu OPF v Karviné, jako součást řešení výzkumného úkolu: %22Výzkum klíčových faktorů rozvoje MSP v turbulentním a rychle se měnícím tržním prostředí%22, projektu: CZ.1.07/2.3.00/20.0016. Použité metody v článku jsou induktivní metoda, teoretická rozprava k roli obce při vytváření podnikatelského prostředí, vycházející z marketingu obce a deskriptivní primární výzkum s analýzou zjištěných údajů. Závěry šetření lze shrnout do poznání, že vytváření kvalitního podnikatelského prostředí, pozitivně ovlivňující rozvoj MSP, se lépe daří spíše v menších obcích než v těch velkých (nad 6 tis. obyvatel). (cs)
Title
  • Evaluation of Corporate Environment of a Municipality in view of SME (en)
  • Hodnocení podnikatelského prostředí obce z pohledu podniků MSP
  • Hodnocení podnikatelského prostředí obce z pohledu podniků MSP (cs)
skos:prefLabel
  • Evaluation of Corporate Environment of a Municipality in view of SME (en)
  • Hodnocení podnikatelského prostředí obce z pohledu podniků MSP
  • Hodnocení podnikatelského prostředí obce z pohledu podniků MSP (cs)
skos:notation
  • RIV/47813059:19520/12:#0001722!RIV13-MSM-19520___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • O
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 139390
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/47813059:19520/12:#0001722
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Corporate environment of a municipality, Small and Medium Enterprises (SME), Small and Medium Business (SMB), marketing research, marketing communication of municipality (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C6A64A081968]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Valtice
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • XV. MEZINÁRODNÍ KOLOKVIUM O REGIONÁLNÍCH VĚDÁCH
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vaštíková, Miroslava
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita
https://schema.org/isbn
  • 978-80-210-5875-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 19520
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software