About: Aspekty marketingové komunikace vysoké školy vzhledem k získání nových zákazníků     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article focuses on the evaluation of the suitability of individual communication tools and new trends in marketing communication strategy of universities. The target group of the communication strategy in this case is potential students of SU Opava that offers variety of study opportunities at the School of Business Administration in Karvina, Faculty of Philosophy and Science in Opava, Mathematical Institute in Opava, Educational Centre in Krnov and since 2008 also at the newly established Faculty of Public Policy in Opava. The evaluation of the monitored effects used the data from the marketing research realized within the framework of the development project for 2008 The Reduction in the Impact of Weaknesses of the Silesian University and Enhancement of Strengths in the Area of the Organizational Structure of SU and Marketing%22. The basic information for recommendations for changes in the current marketing communication of SU Opava was acquired by questionnaire method among high school graduates. 1,263 students from the Czech Republic and 234 students from the Slovak Republic took part in the research, i.e. 1,497 respondents in total. The basic thematic sphere of the questions referred to the following topics: informational sources in the selection of a university, evaluation of popularity and PR marketing communication level of Open Days%22, the importance of information on study description in the selection of a university, the importance of other information (process of selection procedures, graduates use in practice, information on teachers, science-research activities of the university and other services of SU Opava). (en)
  • Tento příspěvek je pouhou výsečí poznatků z řešení rozvojového projektu pro rok 2008 %22Zmírnění dopadu slabých stránek Slezské univerzity a posílení silných stránek v oblasti organizační struktury SU a marketingu%22. V této části představujeme analýzu výsledků marketingového výzkumu zaměřeného na stávající studenty Slezské univerzity v Opavě. Vlastním cílem marketingového výzkumu, bylo získání atuálních poznatků, na základě kterých by Slezská univerzita v Opavě zefektivnila stávající komunikaci se studenty a vytvořila podmínky pro vznik loajálního vztahu studentů ke škole, tak aby pokračovali v navazujících formách studia a to jak v magisterských, tak i doktorských.
  • Tento příspěvek je pouhou výsečí poznatků z řešení rozvojového projektu pro rok 2008 %22Zmírnění dopadu slabých stránek Slezské univerzity a posílení silných stránek v oblasti organizační struktury SU a marketingu%22. V této části představujeme analýzu výsledků marketingového výzkumu zaměřeného na stávající studenty Slezské univerzity v Opavě. Vlastním cílem marketingového výzkumu, bylo získání atuálních poznatků, na základě kterých by Slezská univerzita v Opavě zefektivnila stávající komunikaci se studenty a vytvořila podmínky pro vznik loajálního vztahu studentů ke škole, tak aby pokračovali v navazujících formách studia a to jak v magisterských, tak i doktorských. (cs)
Title
  • Aspekty marketingové komunikace vysoké školy vzhledem k získání nových zákazníků
  • Aspekty marketingové komunikace vysoké školy vzhledem k získání nových zákazníků (cs)
  • THE ASPECTS OF MARKETING COMMUNICATION OF UNIVERSITIES WITH RESPECT TO WINNING NEW CUSTOMERS (en)
skos:prefLabel
  • Aspekty marketingové komunikace vysoké školy vzhledem k získání nových zákazníků
  • Aspekty marketingové komunikace vysoké školy vzhledem k získání nových zákazníků (cs)
  • THE ASPECTS OF MARKETING COMMUNICATION OF UNIVERSITIES WITH RESPECT TO WINNING NEW CUSTOMERS (en)
skos:notation
  • RIV/47813059:19520/11:#0001819!RIV13-MSM-19520___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 187199
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/47813059:19520/11:#0001819
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • marketing communication, marketing research, university, potencial students, new trends of marketing communication (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1FCAD02A3BAD]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • E & M EKONOMIE A MANAGEMENT
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 14
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Matušínská, Kateřina
  • Vaněk, Jindřich
  • Vaštíková, Miroslava
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
  • 000296315100009
issn
  • 1212-3609
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 19520
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software