About: Vysokoškolské poradenství pohledem komparativní pedagogiky - Středoevropský prostor vzdělávání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Autoři textu se snaží objevit systémové vztahy mezi středoevropskou soustavou vyššího vzdělávání a profesně zaměřeným poradenstvím. Vysokoškolská edukace je působením homboldtovské reformy z počátku 19. století stále zaměřena na spojení vědy a vzdělávání: v tomto paradigmatu je kladen důraz především na vědu a výzkum. Středoevropské univerzity (také české) tuto koncepci přijímají. Univerzita humboldtovského typu odmítá spojení svého kurikula s praxí, což znamená, že odmítá i poradenství, které přechází do kompetence sektoru práce. Obdobně se chová česká vysoká škola, především nejstarší univerzity (Praha, Olomouc, Brno): profesní poradenství na ní nedokáže bezpečně zakotvit, je vnímáno jako cizorodý prvek. Tento stav může být překonán sjednocením evropského vysokoškolského kurikula (Boloňský proces). Pro potřeby studia vlivu Humboldtova paradigmatu navrhují autoři definovat a využívat pojem %22středoevropský prostor vysokoškolského vzdělávání%22.
  • Autoři textu se snaží objevit systémové vztahy mezi středoevropskou soustavou vyššího vzdělávání a profesně zaměřeným poradenstvím. Vysokoškolská edukace je působením homboldtovské reformy z počátku 19. století stále zaměřena na spojení vědy a vzdělávání: v tomto paradigmatu je kladen důraz především na vědu a výzkum. Středoevropské univerzity (také české) tuto koncepci přijímají. Univerzita humboldtovského typu odmítá spojení svého kurikula s praxí, což znamená, že odmítá i poradenství, které přechází do kompetence sektoru práce. Obdobně se chová česká vysoká škola, především nejstarší univerzity (Praha, Olomouc, Brno): profesní poradenství na ní nedokáže bezpečně zakotvit, je vnímáno jako cizorodý prvek. Tento stav může být překonán sjednocením evropského vysokoškolského kurikula (Boloňský proces). Pro potřeby studia vlivu Humboldtova paradigmatu navrhují autoři definovat a využívat pojem %22středoevropský prostor vysokoškolského vzdělávání%22. (cs)
  • The authors try to find system relations between Central European higher education system and a career-oriented advisory. The latter has still oriented toconnection of science and education affected by Humboldt´s reform form early 19 th century: this paradigm is intended to put the accent especially on science and research. Central European universities (including Czech ones) accept this concept. The Humboldt type university refuses connection of its curriculum with practice, that is to say it refuses also advisory, which is taken over to labour sector terms of reference. This analogous concern of a Czech university, above all of the oldest ones : career advisory is not able to lay down securely therein, it is perceived as a heterogeneous element. This state can be overcome through unification of European university curriculum (process of Bologna). For needs of studying effects of Humboldt´s paradigm the authors suggest to define and use the notion %22Central European University Education Area%22. (en)
Title
  • Vysokoškolské poradenství pohledem komparativní pedagogiky - Středoevropský prostor vzdělávání
  • Vysokoškolské poradenství pohledem komparativní pedagogiky - Středoevropský prostor vzdělávání (cs)
  • Higher Education Advisory System Comparative Pedagogical View (en)
skos:prefLabel
  • Vysokoškolské poradenství pohledem komparativní pedagogiky - Středoevropský prostor vzdělávání
  • Vysokoškolské poradenství pohledem komparativní pedagogiky - Středoevropský prostor vzdělávání (cs)
  • Higher Education Advisory System Comparative Pedagogical View (en)
skos:notation
  • RIV/47813059:19520/09:#0000322!RIV10-MSM-19520___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 350554
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/47813059:19520/09:#0000322
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Central European higher education system, Humboldtś reform, unification of the research and science with education, Central European university, career advisory, Central Europen University Educational Area (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [8BFBD0649872]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Acta academica karviniensia
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2009
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šustek, Emanuel
  • Berka, Oldřich
issn
  • 1212-415X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 19520
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software