Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The purpose of the device CFT13 is to test catalytic effect of athmospheric air filters. It means that the temperature of the catalytic process is in range from 20°C to 40°C. CFT13 is designed to test concentration of NOx, CO2 and CO gases. As the emission source is used four-cycle engine with the power 3 kW. The engine load and speed is controlled. A part of engine emissions is sucted through the filter holder and the gas concentration upstream and downstream is tested. The pressure drop and air flow through the filter are tested either. (en)
- Jedná se přístroj CFT 13 (Catalytic Filtration Tester) určený k měření katalytického rozkladu emisí NOx a CO pomocí filtru atmosférického vzduchu s obsahem chemicky aktivních látek. Zdrojem emisí je čtyřtaktní spalovací motor o výkonu 3 kW původně určený pro motorový vyžínač. Jinou možností je použití tlakových nádob s obsahem definovaných plynů, pro testování procesu katalytického rozkladu je ale důležitá reálná směs těchto látek. Motor je pevně spojen hřídelí s brzdou pracující na principu hydromotoru. Díky tomu je možné jednoduše a stabilně nastavit otáčky a zatížení motoru. Oba parametry mají klíčový vliv na složení emisí. Regulace motoru je řešena jednoduchým softwarem. Na výfuku motoru je kontinuálně odebírán vzorek emisí. Technicky je možné nastavit podíl emisí motoru a čistého vzduchu pro testovaný vzorek, nicméně z důvodu nízkého množství emisí ve výfuku motoru (zhruba do 100 ppm pro emise NOx) nebyla tato možnost aplikována. Odběr emisí je zajištěn membránovou vývěvou. Rychlost proudění vzorku emisí je kontinuálně měřena a regulována. Odebírané emise procházejí patronovým držákem filtru (viz. původní testovací trať) s testovaným filtrem. Sondy pro analýzu emisí jsou umístěny před a za filtrem. Jako testovací sonda bylo použito zařízení TESTO. Sonda je schopná průběžně testovat koncentrace O2, CO2, NOX a CO.
- Jedná se přístroj CFT 13 (Catalytic Filtration Tester) určený k měření katalytického rozkladu emisí NOx a CO pomocí filtru atmosférického vzduchu s obsahem chemicky aktivních látek. Zdrojem emisí je čtyřtaktní spalovací motor o výkonu 3 kW původně určený pro motorový vyžínač. Jinou možností je použití tlakových nádob s obsahem definovaných plynů, pro testování procesu katalytického rozkladu je ale důležitá reálná směs těchto látek. Motor je pevně spojen hřídelí s brzdou pracující na principu hydromotoru. Díky tomu je možné jednoduše a stabilně nastavit otáčky a zatížení motoru. Oba parametry mají klíčový vliv na složení emisí. Regulace motoru je řešena jednoduchým softwarem. Na výfuku motoru je kontinuálně odebírán vzorek emisí. Technicky je možné nastavit podíl emisí motoru a čistého vzduchu pro testovaný vzorek, nicméně z důvodu nízkého množství emisí ve výfuku motoru (zhruba do 100 ppm pro emise NOx) nebyla tato možnost aplikována. Odběr emisí je zajištěn membránovou vývěvou. Rychlost proudění vzorku emisí je kontinuálně měřena a regulována. Odebírané emise procházejí patronovým držákem filtru (viz. původní testovací trať) s testovaným filtrem. Sondy pro analýzu emisí jsou umístěny před a za filtrem. Jako testovací sonda bylo použito zařízení TESTO. Sonda je schopná průběžně testovat koncentrace O2, CO2, NOX a CO. (cs)
|
Title
| - Testovací zařízení pro katalytické vzduchové filtry
- Testovací zařízení pro katalytické vzduchové filtry (cs)
- Testing device for catalytic air filters (en)
|
skos:prefLabel
| - Testovací zařízení pro katalytické vzduchové filtry
- Testovací zařízení pro katalytické vzduchové filtry (cs)
- Testing device for catalytic air filters (en)
|
skos:notation
| - RIV/46747885:24620/13:#0000249!RIV14-TA0-24620___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/46747885:24620/13:#0000249
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - catalytic filter, filter testing device (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - plocha vzorku: 0,031 m2, tvar vzorku: patronový filtr, průtok vzduchu filtrem: 1 – 100 l/min, koncentrace NOx před filtrem: 1 – 100 ppm (rozsah měřitelných hodnot: 0 – 3000 ppm), koncentrace CO před filtrem: 1 – 15 000 ppm (rozsah měřitelných hodnot: 0 – 30 000 ppm), teplota před filtrem: 20 – 40 °C; licenční smlouva nebyla uzavřena; kontaktní osoba Jakub Hrůza (jakub.hruza@tul.cz)
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Mazač, Martin
- Pechout, Martin
- Hrůza, Jakub
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |