About: The Impact of an environmental education program on developing environmental sensitivity of pupils     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The article presents an evaluation research of the program “Forest is a friend of a man”. The program applies a flow learning model invented by Joseph Cornell and aims on developing an environmental sensitivity of children. Pupils obtained the same questionnaire immediately before and then 1-3 weeks after the program and were asked to notice visual, oral and tactile perception they remember from their last visit of a forest. All the notices were coded and categorized. In the analyses, numbers of various sensual perceptions before and after the program were compared. The evaluation revealed that the number of sensual perceptions after the program increased for the group of 1st stage pupils; girls were more influenced then boys. The effect on boys and older pupils were not significant. The program probably increases environmental sensitivity but only for the mentioned groups of participants. (en)
  • Článek prezentuje evaluaci výukového programu „Les je přítel člověka“. Program vychází z metodiky „modelu učení plynutím“ Josepha Cornella a usiluje a rozvíjení environmentální senzitivity dětí. Žáci dostali bezprostředně před programem a pak 1-3 týdny po programu stejný dotazník, do kterého vyplňovali zrakové, sluchové a hmatové vjemy, které si vybavovali ze svého posledního pobytu v lese. Zaznamenané reflexe pak byly kódovány a kategorizovány. V rámci analýzy pak bylo porovnáváno, zda se počty různých smyslových vjemů v dotazníku po programu liší od počtů, uváděných před programem. Evaluace ukázala, že k takovému nárůstu dochází u žáků na prvním stupni, program také více působil na dívky. Efekt na chlapce a na starší žáky byl statisticky neprůkazný. Program tedy pravděpodobně zvyšuje vnímavost vůči přírodě, ale jen pro některé skupiny účastníků.
  • Článek prezentuje evaluaci výukového programu „Les je přítel člověka“. Program vychází z metodiky „modelu učení plynutím“ Josepha Cornella a usiluje a rozvíjení environmentální senzitivity dětí. Žáci dostali bezprostředně před programem a pak 1-3 týdny po programu stejný dotazník, do kterého vyplňovali zrakové, sluchové a hmatové vjemy, které si vybavovali ze svého posledního pobytu v lese. Zaznamenané reflexe pak byly kódovány a kategorizovány. V rámci analýzy pak bylo porovnáváno, zda se počty různých smyslových vjemů v dotazníku po programu liší od počtů, uváděných před programem. Evaluace ukázala, že k takovému nárůstu dochází u žáků na prvním stupni, program také více působil na dívky. Efekt na chlapce a na starší žáky byl statisticky neprůkazný. Program tedy pravděpodobně zvyšuje vnímavost vůči přírodě, ale jen pro některé skupiny účastníků. (cs)
Title
  • The Impact of an environmental education program on developing environmental sensitivity of pupils (en)
  • Vliv výukového programu na rozvíjení environmentální senzitivity žáků
  • Vliv výukového programu na rozvíjení environmentální senzitivity žáků (cs)
skos:prefLabel
  • The Impact of an environmental education program on developing environmental sensitivity of pupils (en)
  • Vliv výukového programu na rozvíjení environmentální senzitivity žáků
  • Vliv výukového programu na rozvíjení environmentální senzitivity žáků (cs)
skos:notation
  • RIV/46747885:24510/12:#0000833!RIV13-MSM-24510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 178328
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24510/12:#0000833
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • program evaluation; Joseph Cornell; flow learning model; environmental sensitivity (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [87136C1C918D]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Envigogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 7
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Činčera, Jan
issn
  • 1802-3061
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software