About: Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • On-line tests using ICT become one of the important evaluation tools of pupils in main-stream education in the near future. In case of the integration of pupils with special educa-tional needs, this testing method will be used for these students, too. However, features of the on-line testing environment and its possible adaptation does not often correspond to the real special educational needs of pupils. It is necessary to find and to verify such methods in national conditions that allow customization needed by pupils with SEN. Such methods should be currently used in abroad countries in order to make international comparisons of educational outcomes of students with SEN possible at least within the European Union. It seems that one of the options could be a P-scales method proposed in the UK, which is cur-rently tested in the Czech Republic within projects Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) and Alternative methods of assessment of ICT knowledge and skills of pupils with SEN. (en)
  • V brzké budoucnosti budou on-line testy využívající ICT jedním z důležitých nástrojů zjiš-ťování výsledků vzdělávání žáků v hlavním vzdělávacím proudu a v případě integrace žá-ků se speciálními vzdělávacími potřebami budou používány i pro tyto žáky. Vlastnosti on-line testovacích prostředí a možnosti jejich přizpůsobení však často neodpovídají skuteč-ným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srov-nání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a Alternativní metody hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků se SVP.
  • V brzké budoucnosti budou on-line testy využívající ICT jedním z důležitých nástrojů zjiš-ťování výsledků vzdělávání žáků v hlavním vzdělávacím proudu a v případě integrace žá-ků se speciálními vzdělávacími potřebami budou používány i pro tyto žáky. Vlastnosti on-line testovacích prostředí a možnosti jejich přizpůsobení však často neodpovídají skuteč-ným speciálním vzdělávacím potřebám žáků. Je zapotřebí najít a v národních podmínkách ověřit takové metody, které individuální přizpůsobení umožňují. Současně je žádoucí, aby tyto metody byly používány i v zahraničí, tak aby bylo možno provádět mezinárodní srov-nání výsledků vzdělávání žáků se SVP přinejmenším v rámci Evropské unie. Jako jedna z možností se ukazuje metoda P-scales navržená ve Velké Británii, která je v podmínkách České republiky ověřována v rámci projektů Special Needs Accreditation for Europe (SAFE) a Alternativní metody hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků se SVP. (cs)
Title
  • Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
  • Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. (cs)
  • ALTERNATIVE EVALUATION METHODS OF PUPILS WITH SPECIFIC EDUCATIONAL NEEDS (en)
skos:prefLabel
  • Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
  • Alternativní metody hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. (cs)
  • ALTERNATIVE EVALUATION METHODS OF PUPILS WITH SPECIFIC EDUCATIONAL NEEDS (en)
skos:notation
  • RIV/46747885:24510/12:#0000708!RIV13-MSM-24510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 121773
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24510/12:#0000708
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Information and communication technologies; ICT literacy; ICT competence; Framework education programme; Basic education; Pupils with special educational needs; Digital disadvantage (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [EABECF229CE2]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967–2012. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie 3.–4. 10. 2012, Bratislava.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Pešat, Pavel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Komenského v Bratislave
https://schema.org/isbn
  • 978-80-89256-94-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 106 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software