Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - In this text, we trace the development of so called learner corpora over the two last decades to the present day, focusing on the role of the computer corpus in giving new impetus to the various fields of second/foreign language learning and teaching. First, we focus on the phenomenon of a learner corpus itself, explaining its main parameters and also the motivation leading to its building. We discuss the different types of monolingual and multilingual corpora, proposing at the same time a common corpus and second language learning and teaching terminology. We examine the practical issues of corpus exploitation and the contribution of corpus-based linguistic research in the teaching of second language. Second, we give a brief overview of the worldwide corpora, dividing them into several categories according to chosen criteria. To help readers´ better orientation on this field, we summarise the information about several important learner corpora into a synoptical table. The most important part of the text covers detailed information of the learner corpus of Czech – CzeSL. We revise a year of its building, especially concentrating on metadata of this corpus. (en)
- Cílem textu je zmapovat vývoj tzv. žákovských korpusů po dobu jejich existence, tj. v posledních dvou desetiletích až po současnost, zaměříme se na roli žákovských korpusů jako nového stimulu pro různé oblasti studia a výuky cizího/druhého jazyka. Nejprve se soustředíme na fenomén žákovského korpusu, představíme jeho hlavní parametry a také motivaci vedoucí k jeho budování. Diskutujeme různé typy jednojazyčných a vícejazyčných korpusů, zároveň se v této části snažíme o terminologické vymezení daného oboru. Dále zde představíme možnosti praktického využití korpusu ve výuce druhého jazyka. V následující části uvedeme stručný přehled světových žákovských korpusů, rozdělených do kategorií podle vymezených kritérií. Pro lepší orientaci čtenáře v existujících žákovských korpusech, shrnujeme nejzávažnější informace do podoby synoptické tabulky. Nejzásadnější část textu pokrývá detailní informace o žákovském korpusu češtiny jako cizího jazyka – CzeSL. Částečně rekapitulujeme jeho budování, se zvláštním důrazem na popis metadat korpusu.
- Cílem textu je zmapovat vývoj tzv. žákovských korpusů po dobu jejich existence, tj. v posledních dvou desetiletích až po současnost, zaměříme se na roli žákovských korpusů jako nového stimulu pro různé oblasti studia a výuky cizího/druhého jazyka. Nejprve se soustředíme na fenomén žákovského korpusu, představíme jeho hlavní parametry a také motivaci vedoucí k jeho budování. Diskutujeme různé typy jednojazyčných a vícejazyčných korpusů, zároveň se v této části snažíme o terminologické vymezení daného oboru. Dále zde představíme možnosti praktického využití korpusu ve výuce druhého jazyka. V následující části uvedeme stručný přehled světových žákovských korpusů, rozdělených do kategorií podle vymezených kritérií. Pro lepší orientaci čtenáře v existujících žákovských korpusech, shrnujeme nejzávažnější informace do podoby synoptické tabulky. Nejzásadnější část textu pokrývá detailní informace o žákovském korpusu češtiny jako cizího jazyka – CzeSL. Částečně rekapitulujeme jeho budování, se zvláštním důrazem na popis metadat korpusu. (cs)
|
Title
| - Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk
- Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk (cs)
- Learner corpora, CzeSL and Czech as a Second Language (en)
|
skos:prefLabel
| - Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk
- Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk (cs)
- Learner corpora, CzeSL and Czech as a Second Language (en)
|
skos:notation
| - RIV/46747885:24510/11:#0000902!RIV13-MSM-24510___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/46747885:24510/11:#0000902
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - CzeSL, interlanguage, second language, learner corpora (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sapere Aude 2011 evropské a české vzdělávání
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Štindlová, Barbora
- Škodová, Svatava
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |