About: Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • In this text, we trace the development of so called learner corpora over the two last decades to the present day, focusing on the role of the computer corpus in giving new impetus to the various fields of second/foreign language learning and teaching. First, we focus on the phenomenon of a learner corpus itself, explaining its main parameters and also the motivation leading to its building. We discuss the different types of monolingual and multilingual corpora, proposing at the same time a common corpus and second language learning and teaching terminology. We examine the practical issues of corpus exploitation and the contribution of corpus-based linguistic research in the teaching of second language. Second, we give a brief overview of the worldwide corpora, dividing them into several categories according to chosen criteria. To help readers´ better orientation on this field, we summarise the information about several important learner corpora into a synoptical table. The most important part of the text covers detailed information of the learner corpus of Czech – CzeSL. We revise a year of its building, especially concentrating on metadata of this corpus. (en)
  • Cílem textu je zmapovat vývoj tzv. žákovských korpusů po dobu jejich existence, tj. v posledních dvou desetiletích až po současnost, zaměříme se na roli žákovských korpusů jako nového stimulu pro různé oblasti studia a výuky cizího/druhého jazyka. Nejprve se soustředíme na fenomén žákovského korpusu, představíme jeho hlavní parametry a také motivaci vedoucí k jeho budování. Diskutujeme různé typy jednojazyčných a vícejazyčných korpusů, zároveň se v této části snažíme o terminologické vymezení daného oboru. Dále zde představíme možnosti praktického využití korpusu ve výuce druhého jazyka. V následující části uvedeme stručný přehled světových žákovských korpusů, rozdělených do kategorií podle vymezených kritérií. Pro lepší orientaci čtenáře v existujících žákovských korpusech, shrnujeme nejzávažnější informace do podoby synoptické tabulky. Nejzásadnější část textu pokrývá detailní informace o žákovském korpusu češtiny jako cizího jazyka – CzeSL. Částečně rekapitulujeme jeho budování, se zvláštním důrazem na popis metadat korpusu.
  • Cílem textu je zmapovat vývoj tzv. žákovských korpusů po dobu jejich existence, tj. v posledních dvou desetiletích až po současnost, zaměříme se na roli žákovských korpusů jako nového stimulu pro různé oblasti studia a výuky cizího/druhého jazyka. Nejprve se soustředíme na fenomén žákovského korpusu, představíme jeho hlavní parametry a také motivaci vedoucí k jeho budování. Diskutujeme různé typy jednojazyčných a vícejazyčných korpusů, zároveň se v této části snažíme o terminologické vymezení daného oboru. Dále zde představíme možnosti praktického využití korpusu ve výuce druhého jazyka. V následující části uvedeme stručný přehled světových žákovských korpusů, rozdělených do kategorií podle vymezených kritérií. Pro lepší orientaci čtenáře v existujících žákovských korpusech, shrnujeme nejzávažnější informace do podoby synoptické tabulky. Nejzásadnější část textu pokrývá detailní informace o žákovském korpusu češtiny jako cizího jazyka – CzeSL. Částečně rekapitulujeme jeho budování, se zvláštním důrazem na popis metadat korpusu. (cs)
Title
  • Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk
  • Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk (cs)
  • Learner corpora, CzeSL and Czech as a Second Language (en)
skos:prefLabel
  • Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk
  • Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk (cs)
  • Learner corpora, CzeSL and Czech as a Second Language (en)
skos:notation
  • RIV/46747885:24510/11:#0000902!RIV13-MSM-24510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • O
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 242362
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24510/11:#0000902
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • CzeSL, interlanguage, second language, learner corpora (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B60A936AA174]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Hradec Králové
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Hradec Králové
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sapere Aude 2011 evropské a české vzdělávání
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Štindlová, Barbora
  • Škodová, Svatava
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Magnanimitas
https://schema.org/isbn
  • 978-80-904877-2-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software