About: Ethics in Adult Education     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Cílem tohoto stručného pojednání je přispět k diskusi o etice ve vzdělávání dospělých pomocí analýzy problému, který se týká otázek správného či morálního jednání ve vzdělávání dospělých. Jde o základní morální hodnoty a normy, které se obrazí ve vzdělávání dospělých, stejně jako (v konečném důsledku) ve fungování institucí vzdělávání dospělých. Jde také o problém etického rozhodování, které je imanentní součástí práce v každé profesi zabývající se primárně prací „s lidmi“, tedy i ve vzdělávání dospělých. Autorka vychází z předpokladu, že každá vzdělávací aktivita realizovaná s dospělými lidmi má svůj implicitní etický rozměr. V jejím rámci dochází také k předávání, podporování či potlačování hodnot, norem a následně také názorů a postojů dospělého člověka, to vše s ohledem na společenskou zakázku vzdělávání dospělých. Vzdělávání dospělých má tedy výrazně mocenský charakter. Základní oporou tohoto pro tento text jsou elementární etické teorie, které tvoří rámec úvah o jednotlivých aspektech etiky ve vzdělávání dospělých.
  • Cílem tohoto stručného pojednání je přispět k diskusi o etice ve vzdělávání dospělých pomocí analýzy problému, který se týká otázek správného či morálního jednání ve vzdělávání dospělých. Jde o základní morální hodnoty a normy, které se obrazí ve vzdělávání dospělých, stejně jako (v konečném důsledku) ve fungování institucí vzdělávání dospělých. Jde také o problém etického rozhodování, které je imanentní součástí práce v každé profesi zabývající se primárně prací „s lidmi“, tedy i ve vzdělávání dospělých. Autorka vychází z předpokladu, že každá vzdělávací aktivita realizovaná s dospělými lidmi má svůj implicitní etický rozměr. V jejím rámci dochází také k předávání, podporování či potlačování hodnot, norem a následně také názorů a postojů dospělého člověka, to vše s ohledem na společenskou zakázku vzdělávání dospělých. Vzdělávání dospělých má tedy výrazně mocenský charakter. Základní oporou tohoto pro tento text jsou elementární etické teorie, které tvoří rámec úvah o jednotlivých aspektech etiky ve vzdělávání dospělých. (cs)
  • The aim of this article is to contribute to the debate on ethics in adult education through analyzing the issues of good and moral behavior in adult education. It is a basic moral values and standards which is reflected in adult education, as well as (ultimately) in the functioning of institutions for adult education. It's also the issue of ethical decision making, which is immanent part of work in every profession concerned primarily with the work %22with people%22, adult education including. I presume that each educational activity carried out with adults has its own implicit ethical dimension. In this framework, there is also a transfer, promotion or suppression of values, norms, and consequently also the opinions and attitudes of an adult, all with regard to the social contract of adult education. Adult education has power in nature. On the labor market, this fact shows the final effect through adult education. This text is based on the elementary ethical theories as frames for the following discussion about particular aspects of ethics in adult education. (en)
Title
  • Ethics in Adult Education (en)
  • Etika ve vzdělávání dospělých
  • Etika ve vzdělávání dospělých (cs)
skos:prefLabel
  • Ethics in Adult Education (en)
  • Etika ve vzdělávání dospělých
  • Etika ve vzdělávání dospělých (cs)
skos:notation
  • RIV/46747885:24510/11:#0000394!RIV12-MSM-24510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 198079
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24510/11:#0000394
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • adult education; morality; ethical decisions; adult person; social contract. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [74364FA98D73]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Liberec
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Etos - Etika v pedagogice a socialni praci
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Thelenová, Kateřina
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Technická univerzita v Liberci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7372-788-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 9 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software