About: Spokojenost zákazníka v kontextu podniků cestovního ruchu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Tourism industry belongs to the important economic sectors even during the time of economic crisis. Enterprises in this sector - travel agencies and tour operators should concentrate on the analysis of customer satisfaction in order to succeed on the market that is quite saturated in the Czech Republic. The research focused on the customers of Czech travel agencies and tour operators and was carried out by the method of a questionnaire. Gathered data was evaluated by means of a quadrant analysis that took both the satisfaction and the importance into consideration. Therefore, the analysis identified the attributes that are essential for increasing the competitiveness of an enterprise. Proper allocation of resources might be also derived from the results.. (en)
  • Cestovní ruch se řadí i v době ekonomické krize k důležitým odvětvím ekonomiky. Aby se však podniky cestovního ruchu - cestovní kanceláře a agentury udržely na trhu, který je v případě České republiky vysoce nasycený, měly by svoji pozornost soustředit na analýzu spokojenosti zákazníka. Výzkum, který byl realizován metodou dotazníkového šetření, se zaměřoval na zákazníky českých cestovních kanceláří a agentur. Získaná data byla vyhodnocena prostřednictvím metody kvadrantové analýzy, která zohledňovala kromě spokojenosti i faktor důležitosti jednotlivých atributů. Provedená analýza identifikovala právě ty atributy, jež jsou podstatné pro zvýšení konkurenceschopnosti podniků. Z výsledků lze rovněž odvodit vhodné rozdělení zdrojů..
  • Cestovní ruch se řadí i v době ekonomické krize k důležitým odvětvím ekonomiky. Aby se však podniky cestovního ruchu - cestovní kanceláře a agentury udržely na trhu, který je v případě České republiky vysoce nasycený, měly by svoji pozornost soustředit na analýzu spokojenosti zákazníka. Výzkum, který byl realizován metodou dotazníkového šetření, se zaměřoval na zákazníky českých cestovních kanceláří a agentur. Získaná data byla vyhodnocena prostřednictvím metody kvadrantové analýzy, která zohledňovala kromě spokojenosti i faktor důležitosti jednotlivých atributů. Provedená analýza identifikovala právě ty atributy, jež jsou podstatné pro zvýšení konkurenceschopnosti podniků. Z výsledků lze rovněž odvodit vhodné rozdělení zdrojů.. (cs)
Title
  • Spokojenost zákazníka v kontextu podniků cestovního ruchu
  • Spokojenost zákazníka v kontextu podniků cestovního ruchu (cs)
  • Customer satisfaction in the context of tourism enterprises (en)
skos:prefLabel
  • Spokojenost zákazníka v kontextu podniků cestovního ruchu
  • Spokojenost zákazníka v kontextu podniků cestovního ruchu (cs)
  • Customer satisfaction in the context of tourism enterprises (en)
skos:notation
  • RIV/46747885:24310/12:#0001897!RIV13-MSM-24310___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 170495
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24310/12:#0001897
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • quadrant analysis; travel agency; tourism; customer satisfaction (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [75FF5AF318D6]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Acta Academica Karviniensia
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 14
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Půlpánová, Lenka
issn
  • 1212-415X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24310
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software