About: Terciární vzdělání jako složka Indexu genderové spravedlnosti     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The net of civic associations Social Watch created the alternative indicators for measurement of situation development within equality of males and females (GEI) and satisfying of basic human needs (BCI). This paper is devoted to gender inequity, i. e. education, socioeconomic standing and share of authority. The primary attention is devoted to tertiary education. The last part of this paper is devoted also to the research realized within the TUL: during the years 2004/2005 – 2007/2008 survey of earnings expectations was undertaken. Students of TUL, VŠE Prague, University of Pardubice and University of Huddersfield UK were surveyed. The result of the surveys of Czech and British students show that students are very well aware of their possible (expected) earnings. Although the results of this study show a striking similarity between student perceptions in the Czech Republic (GEI 69) and United Kingdom (GEI 75), this does not automatically mean that the same will be true in other countries. (en)
  • Síť občanských sdružení Social Watch vytvořila alternativní ukazatele pro měření vývoje stavu v rámci rovnosti mužů a žen (GEI) a uspokojování základních lidských potřeb (BCI). Tento příspěvek je věnován genderové nerovnosti; resp. vzdělávání, sociálně-ekonomickému postavení a podílu na moci. Hlavní pozornost je věnována terciárnímu vzdělávání. Část této publikace je taktéž věnována výzkumu realizovanému na TUL (v letech 2004/2005 – 2007/2008 byla proveden průzkum očekávaných výdělků). Byli dotazováni studenti TUL, VSĚ Praha, Univerzita Pardubice a University Huddersfield UK. Výsledky průzkumů českých a britských studentů ukazují, že studenti jsou si velmi dobře vědomi svých možných očekávaných výdělků. Výsledky této studie ukazují nápadnou podobnost mezi vnímáním studentů v ČR (GEI 69) a Spojeným královstvím (GEI 75), i když to automaticky neznamená, že totéž bude platit v jiných zemích.
  • Síť občanských sdružení Social Watch vytvořila alternativní ukazatele pro měření vývoje stavu v rámci rovnosti mužů a žen (GEI) a uspokojování základních lidských potřeb (BCI). Tento příspěvek je věnován genderové nerovnosti; resp. vzdělávání, sociálně-ekonomickému postavení a podílu na moci. Hlavní pozornost je věnována terciárnímu vzdělávání. Část této publikace je taktéž věnována výzkumu realizovanému na TUL (v letech 2004/2005 – 2007/2008 byla proveden průzkum očekávaných výdělků). Byli dotazováni studenti TUL, VSĚ Praha, Univerzita Pardubice a University Huddersfield UK. Výsledky průzkumů českých a britských studentů ukazují, že studenti jsou si velmi dobře vědomi svých možných očekávaných výdělků. Výsledky této studie ukazují nápadnou podobnost mezi vnímáním studentů v ČR (GEI 69) a Spojeným královstvím (GEI 75), i když to automaticky neznamená, že totéž bude platit v jiných zemích. (cs)
Title
  • Terciární vzdělání jako složka Indexu genderové spravedlnosti
  • Terciární vzdělání jako složka Indexu genderové spravedlnosti (cs)
  • TERTIARY EDUCATION AS A PART OF THE GENDER EQUITY INDEX (en)
skos:prefLabel
  • Terciární vzdělání jako složka Indexu genderové spravedlnosti
  • Terciární vzdělání jako složka Indexu genderové spravedlnosti (cs)
  • TERTIARY EDUCATION AS A PART OF THE GENDER EQUITY INDEX (en)
skos:notation
  • RIV/46747885:24310/10:#0000224!RIV11-GA0-24310___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA402/09/1123)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 292361
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24310/10:#0000224
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • education; gender equity index; (in)equality (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [559E22A8A662]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • E+M (Economics and Management)
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 1
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Urbánek, Václav
  • Maršíková, Kateřina
  • Řehořová, Pavla
issn
  • 1212-3609
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24310
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software