About: Diferencované řízení vztahů se zákazníky v českých podnicích     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Článek se zabývá problematikou diferencovaného řízení vztahů se zákazníky v podmínkách českého spotřebitelského trhu. Prezentuje dílčí výsledky výzkumu, který byl proveden v rámci řešení projektu Grantové agentury České republiky. Předmětem výzkumu byly firmy působící v oblasti služeb, prodeje (maloobchodu a velkoobchodu) a výroby produktů určených pro spotřebitelský trh. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda podniky v České republice vůbec uplatňují diferencovaný způsob řízení vztahů se zákazníky, pokud ano, jakým způsobem a podle jakých kritérií, případně zda analyzují své zákazníky podle jejich hodnoty, tj. sledují ziskovost jednotlivých zákazníků a pokud ano, podle jakých kritérií a jakým způsobem.
  • Článek se zabývá problematikou diferencovaného řízení vztahů se zákazníky v podmínkách českého spotřebitelského trhu. Prezentuje dílčí výsledky výzkumu, který byl proveden v rámci řešení projektu Grantové agentury České republiky. Předmětem výzkumu byly firmy působící v oblasti služeb, prodeje (maloobchodu a velkoobchodu) a výroby produktů určených pro spotřebitelský trh. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda podniky v České republice vůbec uplatňují diferencovaný způsob řízení vztahů se zákazníky, pokud ano, jakým způsobem a podle jakých kritérií, případně zda analyzují své zákazníky podle jejich hodnoty, tj. sledují ziskovost jednotlivých zákazníků a pokud ano, podle jakých kritérií a jakým způsobem. (cs)
  • %22The paper discusses the issue of diferentiated customer relationship management in the condition of the Czech consumer market. It presents the findings of the research that has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic. The research has focused on the companies operating in the area of services, sales and distribution (retailers and wholesalers) and production (manufacturers producing products for consumer market). The objective of the research was to find out whether the companies in the Czech Republic apply differentiated approach in customer relationship management at all; if so, how and according to what criteria, whether companies analyze their customers according to their value, ie. the value that they bring to the company and their contribution to the profit of the company, and what criteria they use for it. %22 (en)
Title
  • Diferencované řízení vztahů se zákazníky v českých podnicích
  • Diferencované řízení vztahů se zákazníky v českých podnicích (cs)
  • Differentiated customer relationship management in the conditions of the Czech enterprises (en)
skos:prefLabel
  • Diferencované řízení vztahů se zákazníky v českých podnicích
  • Diferencované řízení vztahů se zákazníky v českých podnicích (cs)
  • Differentiated customer relationship management in the conditions of the Czech enterprises (en)
skos:notation
  • RIV/46747885:24310/07:@0190675!RIV08-GA0-24310___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • %221;5%22
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA402/06/0577)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 417237
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24310/07:@0190675
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • %22Customer relationship management (CRM); differentiated management; relationship with customers; customer value; Czech Republic%22 (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [E3F5BF0AC0BC]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Banská Bystrica, SR
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Banská Bystrica
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Economic Theory and Practice II : Conference proceedings Acta Oeconomica No. 21
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Simová, Jozefína
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8083-407-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24310
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software