Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Karoserie je jako nejtěžší část vozidla vystavena nátlaku na snížení její hmotnosti. Snaha po snížení hmotnosti automobilové karoserie vede výrobce automobilů k nahrazování běžně používaných materiálů - standardní nízkouhlíkové oceli, materiály novými nař. hliníkovými slitinami. Použití plechů ze slitin hliníku s sebou přináší některé komplikace spojené s technologií jejich zpracování a cenou. V příspěvku je hodnocen vliv tribologických vlastností s použitím zařízení a metodiky vyvinuté na katedře stroírenské technologie, TU v Liberci. Jedná se o zkoušky protahováním pásku, kde je sledován vliv substrátu v závislosti na mazivu a rychlosti protahování.Výsledky jsou prezentovány formou diagramů.
- Coachwork such as the heaviest segment of car is exposed to pressure for reduction of its mass. Effort for coachwork mass reduction result in substitution of commonly used materials i.e. low – carbon steel with new materials e.g. aluminium alloys. Applictions of aluminium sheet alloys bring some complications, which are combined with processing technology and their production costs. Experiments were carried out on the tools and by the methodical approach developed at the Department of metal forming and lastics at the Technical University of Liberec. The experiment consists of strip drawing and evaluation of its influence upon substrate, surface tribology and die velocity. Results are presented by means of charts. (en)
|
Title
| - Tribological properties of aluminium sheet metal used for stamping coachwork (en)
- Tribologické vlastnosti hliníkových plechů používaných pro karosářské výlisky
- Tribologické vlastnosti hliníkových plechů používaných pro karosářské výlisky (cs)
|
skos:prefLabel
| - Tribological properties of aluminium sheet metal used for stamping coachwork (en)
- Tribologické vlastnosti hliníkových plechů používaných pro karosářské výlisky
- Tribologické vlastnosti hliníkových plechů používaných pro karosářské výlisky (cs)
|
skos:notation
| - RIV/46747885:24210/03:24210067!RIV/2004/MSM/242104/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/46747885:24210/03:24210067
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Coachwork,deep drawing,aluminium alloys, tribology,frictional force, lubricant (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - 3.Mezinárodní konference „ALUMINIUM 2003“
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Doubek, Pavel
- Kolnerová, Michaela
- Solfronk, Pavel
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - ALCAN DĚČÍN EXTRRUSIONS s.r.o.
|
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |