Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek se věnuje změně kurikula ve vzdělávání dospělých v kontextu andragogických teorií. Požadavky zaměstnavatelů, možnost uplatnění jedince na trhu práce a uspokojení jeho potřeb a aspirací nevyhnutelně vede ke změně chování a postojů. Pouze člověk schopný reagovat a přizpůsobit se požadavkům vnějšího prostředí obstojí v konkurenci a zajistí si odpovídající sociální status. Záměrem této studie je analyzovat edukační prostředí a vyjít z širších souvislostí, které ovlivňují edukační realitu. Změna paradigmatu vyústila v nový model vzdělávání, učení a rozvoj jedinců orientovaný na získávání a rozvíjení kompetencí. Tato koncepce se nově definuje a uplatňuje také v České republice a v Evropě.
- Příspěvek se věnuje změně kurikula ve vzdělávání dospělých v kontextu andragogických teorií. Požadavky zaměstnavatelů, možnost uplatnění jedince na trhu práce a uspokojení jeho potřeb a aspirací nevyhnutelně vede ke změně chování a postojů. Pouze člověk schopný reagovat a přizpůsobit se požadavkům vnějšího prostředí obstojí v konkurenci a zajistí si odpovídající sociální status. Záměrem této studie je analyzovat edukační prostředí a vyjít z širších souvislostí, které ovlivňují edukační realitu. Změna paradigmatu vyústila v nový model vzdělávání, učení a rozvoj jedinců orientovaný na získávání a rozvíjení kompetencí. Tato koncepce se nově definuje a uplatňuje také v České republice a v Evropě. (cs)
- This entry deals with a change in adult education curriculum in the context of andragogical theories. Employers’ demands, job-finding possibilities, demands and aspirations satisfaction of an individual leads inevitably to a change in behaviour and attitudes. Only those who are able to react and adjust themselves to outer demands will succeed in competition, thus gaining an appropriate social status. This study aims to analyze the educational environment and, in doing so, draws on broader circumstances which have effect on the educational reality. The change in paradigm has resulted in a new competency-based model of an individual’s education and development. This conception has been lately being defined and put into practice in the Czech Republic as well. (en)
|
Title
| - Nové pojetí a sociální rozměr paradigmatu v kurikulu vzdělávání dospělých
- New conception and social dimension of paradigm in adult education curriculum (en)
- Nové pojetí a sociální rozměr paradigmatu v kurikulu vzdělávání dospělých (cs)
|
skos:prefLabel
| - Nové pojetí a sociální rozměr paradigmatu v kurikulu vzdělávání dospělých
- New conception and social dimension of paradigm in adult education curriculum (en)
- Nové pojetí a sociální rozměr paradigmatu v kurikulu vzdělávání dospělých (cs)
|
skos:notation
| - RIV/46358978:_____/09:#0000074!RIV10-GA0-46358978
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/46358978:_____/09:#0000074
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - competence; key competencies; qualification; employment market; adult learning and education; andragogy; learning outcomes; employment (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |