Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Účelem a cílem předkládané metodiky je poskytnutí efektivního nástroje pro možnost nezávislého ověření, hodnocení a posouzení hlučnosti jednotlivých typů i druhů povrchů komunikací v běžném provozu, a to v libovolné fázi jejich životnosti i v celé jejich délce, z hlediska generované hlukové emise, která vzniká při styku pneumatika/vozovka. Způsob představeného hodnocení i posuzování je nezávislý na okolním dopravním proudu i okolí vlastní komunikace. Formulace metodiky měření hlučnosti povrchů komunikací metodou malé vzdálenosti (CPX), zásadním způsobem přispěje k transparentní a nezávislé deklaraci hlukových vlastností různých povrchů vozovek v různé době životnosti. Předkládaná metodika představuje návod jak měřit, interpretovat a následně hodnotit hlučnost jednotlivých typů povrchů vozovek tak, aby získané výsledky byly nezávislé na složení a intenzitě provozu na dané komunikaci a stejně tak na charakteru blízkého okolí vlastní komunikace. Popsány jsou jednotlivé technické aspekty, podmínky měření, interpretace získaných výsledků a ukázány možné dílčí postupy i techniky měření a hodnocení včetně názorných ukázek.
- Účelem a cílem předkládané metodiky je poskytnutí efektivního nástroje pro možnost nezávislého ověření, hodnocení a posouzení hlučnosti jednotlivých typů i druhů povrchů komunikací v běžném provozu, a to v libovolné fázi jejich životnosti i v celé jejich délce, z hlediska generované hlukové emise, která vzniká při styku pneumatika/vozovka. Způsob představeného hodnocení i posuzování je nezávislý na okolním dopravním proudu i okolí vlastní komunikace. Formulace metodiky měření hlučnosti povrchů komunikací metodou malé vzdálenosti (CPX), zásadním způsobem přispěje k transparentní a nezávislé deklaraci hlukových vlastností různých povrchů vozovek v různé době životnosti. Předkládaná metodika představuje návod jak měřit, interpretovat a následně hodnotit hlučnost jednotlivých typů povrchů vozovek tak, aby získané výsledky byly nezávislé na složení a intenzitě provozu na dané komunikaci a stejně tak na charakteru blízkého okolí vlastní komunikace. Popsány jsou jednotlivé technické aspekty, podmínky měření, interpretace získaných výsledků a ukázány možné dílčí postupy i techniky měření a hodnocení včetně názorných ukázek. (cs)
- The purpose and aim of the presented methodology is to provide an effective tool for independent verification, evaluation and assessment of noise of individual road surfaces in common traffic, in arbitrary stage of their life span and within their whole length, in terms of generated noise emission from the interface tyre/road. The presented evaluation and assessment method is independent of the traffic flow and the road surrounding. The formulation of the methodology of measuring noise of road surface by the close-proximity method (CPX) will greatly contribute to transparent and independent declaration of noise properties of different road surfaces in different stages of their life span. The presented methodology describes the instructions how to measure, interpret, and subsequently evaluate noise of individual types of road surfaces, so that the results would be independent of the traffic composition and volume on a given road as well as of the character of the close vicinity of the road. The description includes individual technological aspects, measurement conditions, and interpretation of acquired results. Potential individual procedures and measurement methods as well as evaluation of illustrative examples are shown. (en)
|
Title
| - Methodology for measuring and evaluation of noise on roads (en)
- Metodika pro měření a hodnocení komunikací z hlediska hlukové zátěže
- Metodika pro měření a hodnocení komunikací z hlediska hlukové zátěže (cs)
|
skos:prefLabel
| - Methodology for measuring and evaluation of noise on roads (en)
- Metodika pro měření a hodnocení komunikací z hlediska hlukové zátěže
- Metodika pro měření a hodnocení komunikací z hlediska hlukové zátěže (cs)
|
skos:notation
| - 104/2014-710-VV/1
- RIV/44994575:_____/14:#0001297!RIV15-TA0-44994575
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(ED2.1.00/03.0064), P(TA01030459)
|
http://linked.open...certifikacniOrgan
| - Ministerstvo dopravy, Odbor kosmických aktivit a ITS, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
|
http://linked.open.../datumCertifikace
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Metodika umožňuje posuzovat, hodnotit, sledovat a interpretovat měření komunikací z hlediska hlukové emise. Lze provést eliminaci v některých případech zbytečně vynaložených nákladů na budování dodatečných technických řešení pro omezení hluku (např. protihlukových stěn, obchvatů komunikací), pokud je možné hluk ze silniční komunikace snížit např. využitím specializovaných nízkohlučných povrchů nebo náhradou nevyhovujícího krytu povrchu komunikace. Přínosy se mohou pohybovat v řádu miliónů až stamiliónů Kč. Zpřesnění modelování šíření hluku z provozu na silničních komunikacích v konečném důsledku přináší benefit v podobě kvalitních informací o dopadu hlukové zátěže na obyvatelstvo, kdy lze kvantitativně vyjádřit velikost škody působené hlukem z dopravy a to jak ve fyzických jednotkách, tak v penězích na zdraví obyvatelstva. Demonstrováno „metodikou oceňování hluku z dopravy“ č. j. 49/2012-520-TVP/1, kdy snížení hlučnosti povrchu komunikace představuje ročně pro lidské zdraví přínosy v řádech milionů Kč.
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44994575:_____/14:#0001297
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| - Metodika hluk - metoda CPX
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Noise; Pavement Surfaces; Measuring; Noise Mitigation; Tyre/Road Noise; CPX (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - ISBN 978-80-86502-82-3, Ing. Vítězslav Křivánek, Ph.D., Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Líšeňská 33a, 636 00 Brno, e-mail: vitezslav.krivanek@cdv.cz, mob.: 601 321 681
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Stryk, Josef
- Jedlička, Jiří
- Marková, Petra
- Špička, Libor
- Křivánek, Vítězslav
- Tögel, Marek
|