Description
| - Uliční prostor využívají různí uživatelé – chodci, cyklisté, motocyklisté a zejména motoristé. Sladit potřeby všech těchto uživatelů uličního prostoru se stále zvyšuje. Osoby se omezením pohyblivosti, slabozrací a slepí, děti, nakupující, lidé čekající na prostředek hromadné dopravy, cyklisté, poptávka po parkování, možnost přecházení komunikaci, vjezd vozidel do objektů, průjezd vozidel obcí či městem a další – to jsou potřeby, které je možné řešit samostatně, ve větší míře se však prolínají. Při návrhu uličního prostoru, nebo jeho rekonstrukci, je nutné všechny tyto skupiny potřeb zohlednit a respektovat v co nejvyšší míře. Investor mívá při zpracování projektové dokumentace své představy a projektanti se je snaží respektovat. Při zpracování projektové dokumentace však může docházet k častým změnám zadání, zpracování různých etap, dodatků apod. a je pak možné, že projektová dokumentace odsouhlasená k realizaci, nevykazuje všechny prvky bezpečnosti, nebo nerespektuje v maximální možné míře všechny skupiny účastníků silničního provozu. Toto se netýká jen velkých staveb, ale i těch menších.
- Uliční prostor využívají různí uživatelé – chodci, cyklisté, motocyklisté a zejména motoristé. Sladit potřeby všech těchto uživatelů uličního prostoru se stále zvyšuje. Osoby se omezením pohyblivosti, slabozrací a slepí, děti, nakupující, lidé čekající na prostředek hromadné dopravy, cyklisté, poptávka po parkování, možnost přecházení komunikaci, vjezd vozidel do objektů, průjezd vozidel obcí či městem a další – to jsou potřeby, které je možné řešit samostatně, ve větší míře se však prolínají. Při návrhu uličního prostoru, nebo jeho rekonstrukci, je nutné všechny tyto skupiny potřeb zohlednit a respektovat v co nejvyšší míře. Investor mívá při zpracování projektové dokumentace své představy a projektanti se je snaží respektovat. Při zpracování projektové dokumentace však může docházet k častým změnám zadání, zpracování různých etap, dodatků apod. a je pak možné, že projektová dokumentace odsouhlasená k realizaci, nevykazuje všechny prvky bezpečnosti, nebo nerespektuje v maximální možné míře všechny skupiny účastníků silničního provozu. Toto se netýká jen velkých staveb, ale i těch menších. (cs)
- The street space used by different users - pedestrians, cyclists, motorcyclists and motorists in particular. To balance the needs of all these users street space is increasing. People with limited mobility, visually impaired and blind children, shoppers, people waiting for a means of public transport, cyclist, the demand for parking, the possibility of crossing traffi, driving into buildings, transit vehicles village or town, and more - these are needs that can be addressed separately, to a greater extent, however, overlap. When designing a street spac, or reconstruction, you need all these groups need to reflect and respect as much as possible. Investor tends in the preparation of project documentation and project their ideas is trying to respect . During the preparation of project documentation may result in frequent changes of assignment, the various stages of processing, additions, etc., and it is then possible that the project documentation agreed to implement, does not show all elements of security, or does not respect the maximum extent possible, all groups of road users. This is not just about big buildings, but also the smaller ones. (en)
|