Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Kapitola se zabývá zprostředkováním současného umění jako možností rozvoje a upevňování vizuální gramotnosti. Proměnu a rozšiřování konceptu gramotnosti a jeho vztahování k současnému obrazovému prostředí vnímáme jako aplikaci kognitivního přístupu na oblast vizuality. Vizuální prostředí pro nás může být zdrojem poznání. Z tohoto neutuchajícího zdroje impulzů, podnětů, forem a významů se můžeme učit. K jeho reflexi, k poučenému a kritickému vnímání však potřebujeme specifický komplex dovedností neboli vizuální gramotnost. Pomocí této vnitřní ?výbavy? můžeme lépe porozumět nejen obrazům, ale i společnosti a sobě samým.
- Kapitola se zabývá zprostředkováním současného umění jako možností rozvoje a upevňování vizuální gramotnosti. Proměnu a rozšiřování konceptu gramotnosti a jeho vztahování k současnému obrazovému prostředí vnímáme jako aplikaci kognitivního přístupu na oblast vizuality. Vizuální prostředí pro nás může být zdrojem poznání. Z tohoto neutuchajícího zdroje impulzů, podnětů, forem a významů se můžeme učit. K jeho reflexi, k poučenému a kritickému vnímání však potřebujeme specifický komplex dovedností neboli vizuální gramotnost. Pomocí této vnitřní ?výbavy? můžeme lépe porozumět nejen obrazům, ale i společnosti a sobě samým. (cs)
- The chapter explores the mediation of contemporary art as an opportunity to develop and consolidate visual literacy. The change and expansion of the concept of literacy and its association with the contemporary visual environment are perceived as the application of the cognitive approach in the field of visuality. The visual environment may be a source of learning for us. We may learn from this endless source of impulses, initiatives, forms and meanings. However, in order to be able to reflect on it and to perceive it in an informed and critical manner, we need a specific and complex set of skills, or visual literacy. By means of this inner ?equipment?, we can establish a better understanding of pictures, as well as of society and ourselves. (en)
|
Title
| - Zprostředkování umění jako možnost výchovy k vizuální gramotnosti
- Art mediation as an opportunity for education towards visual literacy (en)
- Zprostředkování umění jako možnost výchovy k vizuální gramotnosti (cs)
|
skos:prefLabel
| - Zprostředkování umění jako možnost výchovy k vizuální gramotnosti
- Art mediation as an opportunity for education towards visual literacy (en)
- Zprostředkování umění jako možnost výchovy k vizuální gramotnosti (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13530/10:00006260!RIV11-MSM-13530___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13530/10:00006260
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - art mediation; contemporary art; visual literacy (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| - SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU
|
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Veřejný diskurs výtvarného umění
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Masarykova univerzita v Brně
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |