Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The educational wealth is determined by an economic classification of aPublic wealth. It's characterized by positive externalities of a great social significance, which predetermines its financing by a public resource. The demand for an increasing efficiency in public spending and caused by limited public resources as well as differences in obtained education calls for the supposition of an objective quantification of the trade offs. The objective assessment of an educational wealth, i.e. the school's accountability, may encounter a problem of exact quantification. As a result, the article is devoted to a key terms and problems of such quantification in relation to an objective assessment of educational wealth. (en)
- Statek vzdělání je vymezen ekonomickou klasifikací veřejných statků. Je nadán pozitivními externalitami nezanedbatelného společenského významu, které opravňují k jeho financování z veřejných zdrojů. Ekonomický tlak, který je dán zejména omezenými veřejnými zdroji a různou úrovní dosaženého vzdělání u každého jednotlivce (primární, sekundární, terciární stupeň), vytváří požadavek objektivní kvantifikace účinků (efektů), kterých je za vynaložené prostředky (náklady) dosaženo. Objektivní stanovení efektivnosti a kvality statku vzdělání, přidané hodnoty statku vzdělání, příp. akontability jednotlivých škol však naráží na omezení (limity) exaktního uchopení v řádu čísel. Příspěvek se proto věnuje klíčovým pojmům a uzlovým problémům této kvantifikace ve vztahu k objektivizaci statku vzdělání.
|
Title
| - The Problems Objectivity of Economic Assessment of Educational Wealth (en)
- Problémy ekonomické objektivizace statku vzdělání
- Problémy ekonomické objektivizace statku vzdělání (cs)
|
skos:prefLabel
| - The Problems Objectivity of Economic Assessment of Educational Wealth (en)
- Problémy ekonomické objektivizace statku vzdělání
- Problémy ekonomické objektivizace statku vzdělání (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13510/02:00001850!RIV/2003/MSM/135103/N
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13510/02:00001850
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - educational wealth, efficiency and quality of education, added value of ducational wealth, accountability of schools, objective decision-making, methods and criteria of objective assessment. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...i/riv/kodPristupu
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/nosic
| |
http://linked.open...telVyzkumneZpravy
| - Fakulta sociálně ekonomická UJEP
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...rzeVyzkumneZpravy
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |