Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek komentuje vybrané charakteristiky rodinného prostředí v souvislosti se školní efektivitou žáků mladšího školního věku. V souladu se čtyřpólovým modelem pedagogického procesu upozorňuje na nezastupitelnost rodiny jako multiplikátoru ve vývoji a rozvoji žáků. Obrací pozornost na stále silnější faktor vnějšího prostředí, který v době digitálního věku a tržních nedokonalostí ovlivňuje tradiční rodinné prostředí a jeho prostřednictvím vstupuje do pedagogického procesu. Pomocí kvantitativní analýzy výsledků výzkumné sondy potvrzuje některá dříve publikovaná zjištění o vlivu typu rodiny, vzdělání rodičů, rodičovského zájmu o dítě (kontrola, komunikace) a počtu sourozenců na školní efektivitu žáků v aplikaci na Ústecký kraj. Školní efektivita je sledována pomocí modelového zjednodušení, které je postaveno na školní úspěšnosti žáků. Kvantifikace školní úspěšnosti využívá pololetní klasifikací žáků ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících vybraných základních škol.
- Příspěvek komentuje vybrané charakteristiky rodinného prostředí v souvislosti se školní efektivitou žáků mladšího školního věku. V souladu se čtyřpólovým modelem pedagogického procesu upozorňuje na nezastupitelnost rodiny jako multiplikátoru ve vývoji a rozvoji žáků. Obrací pozornost na stále silnější faktor vnějšího prostředí, který v době digitálního věku a tržních nedokonalostí ovlivňuje tradiční rodinné prostředí a jeho prostřednictvím vstupuje do pedagogického procesu. Pomocí kvantitativní analýzy výsledků výzkumné sondy potvrzuje některá dříve publikovaná zjištění o vlivu typu rodiny, vzdělání rodičů, rodičovského zájmu o dítě (kontrola, komunikace) a počtu sourozenců na školní efektivitu žáků v aplikaci na Ústecký kraj. Školní efektivita je sledována pomocí modelového zjednodušení, které je postaveno na školní úspěšnosti žáků. Kvantifikace školní úspěšnosti využívá pololetní klasifikací žáků ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících vybraných základních škol. (cs)
- This contribution comments on chosen attributes of family environment in connection with young pupils' scholastic efficiency. It points out the irreplaceability of the family as the pupil's development multiplier in accordance with the four - pole model of pedagogical process. The contribution concentrates on the increasingly influential factor of external environment which in the age of digital era and market imperfections impacts the traditional family environment by which it enters the educational process. It confirms - using the quantitative analysis of the results of a research probe - some of the findings published earlier about the influence of family type, parents' education level, parental concern for the child (control, communication) and the number of siblings on the scholastic efficiency of pupils in the Usti region. The scholastic efficiency is measured using the simplified model based on the pupils' scholastic success. The quantification of the scholastic success uses biannual marking of pupils of the third, fourth and fifth forms of selected primary schools. (en)
|
Title
| - Background of pupils' scholastic efficiency (en)
- Žák a pozadí jeho školní efektivity
- Žák a pozadí jeho školní efektivity (cs)
|
skos:prefLabel
| - Background of pupils' scholastic efficiency (en)
- Žák a pozadí jeho školní efektivity
- Žák a pozadí jeho školní efektivity (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13430/13:43885212!RIV14-MSM-13430___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13430/13:43885212
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - pupils' scholastic efficiency, scholastic success, family attributes, statistical dependency, quantitative analysis (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Vomáčková, Helena
- Cihlář, David
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |