About: Background of pupils' scholastic efficiency     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Příspěvek komentuje vybrané charakteristiky rodinného prostředí v souvislosti se školní efektivitou žáků mladšího školního věku. V souladu se čtyřpólovým modelem pedagogického procesu upozorňuje na nezastupitelnost rodiny jako multiplikátoru ve vývoji a rozvoji žáků. Obrací pozornost na stále silnější faktor vnějšího prostředí, který v době digitálního věku a tržních nedokonalostí ovlivňuje tradiční rodinné prostředí a jeho prostřednictvím vstupuje do pedagogického procesu. Pomocí kvantitativní analýzy výsledků výzkumné sondy potvrzuje některá dříve publikovaná zjištění o vlivu typu rodiny, vzdělání rodičů, rodičovského zájmu o dítě (kontrola, komunikace) a počtu sourozenců na školní efektivitu žáků v aplikaci na Ústecký kraj. Školní efektivita je sledována pomocí modelového zjednodušení, které je postaveno na školní úspěšnosti žáků. Kvantifikace školní úspěšnosti využívá pololetní klasifikací žáků ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících vybraných základních škol.
  • Příspěvek komentuje vybrané charakteristiky rodinného prostředí v souvislosti se školní efektivitou žáků mladšího školního věku. V souladu se čtyřpólovým modelem pedagogického procesu upozorňuje na nezastupitelnost rodiny jako multiplikátoru ve vývoji a rozvoji žáků. Obrací pozornost na stále silnější faktor vnějšího prostředí, který v době digitálního věku a tržních nedokonalostí ovlivňuje tradiční rodinné prostředí a jeho prostřednictvím vstupuje do pedagogického procesu. Pomocí kvantitativní analýzy výsledků výzkumné sondy potvrzuje některá dříve publikovaná zjištění o vlivu typu rodiny, vzdělání rodičů, rodičovského zájmu o dítě (kontrola, komunikace) a počtu sourozenců na školní efektivitu žáků v aplikaci na Ústecký kraj. Školní efektivita je sledována pomocí modelového zjednodušení, které je postaveno na školní úspěšnosti žáků. Kvantifikace školní úspěšnosti využívá pololetní klasifikací žáků ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících vybraných základních škol. (cs)
  • This contribution comments on chosen attributes of family environment in connection with young pupils' scholastic efficiency. It points out the irreplaceability of the family as the pupil's development multiplier in accordance with the four - pole model of pedagogical process. The contribution concentrates on the increasingly influential factor of external environment which in the age of digital era and market imperfections impacts the traditional family environment by which it enters the educational process. It confirms - using the quantitative analysis of the results of a research probe - some of the findings published earlier about the influence of family type, parents' education level, parental concern for the child (control, communication) and the number of siblings on the scholastic efficiency of pupils in the Usti region. The scholastic efficiency is measured using the simplified model based on the pupils' scholastic success. The quantification of the scholastic success uses biannual marking of pupils of the third, fourth and fifth forms of selected primary schools. (en)
Title
  • Background of pupils' scholastic efficiency (en)
  • Žák a pozadí jeho školní efektivity
  • Žák a pozadí jeho školní efektivity (cs)
skos:prefLabel
  • Background of pupils' scholastic efficiency (en)
  • Žák a pozadí jeho školní efektivity
  • Žák a pozadí jeho školní efektivity (cs)
skos:notation
  • RIV/44555601:13430/13:43885212!RIV14-MSM-13430___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 117796
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/44555601:13430/13:43885212
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • pupils' scholastic efficiency, scholastic success, family attributes, statistical dependency, quantitative analysis (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [483C6D5FF502]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vomáčková, Helena
  • Cihlář, David
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7414-602-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 13430
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software