Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Monografie analyzuje výsledky tří výzkumných šetření, která proběhla souběžně ale nezávisle na sobě v roce 2012. V rámci nich byly sledovány pomocí testovaného vzorku více než sedmi set učitelů primárního a sekundárního vzdělávání vybrané aspekty procesu řízení, hospodaření s časem a projevy lídrovství. Na základě učitelských reflexí byly hledány vztahové souvislosti řídících činností (např. kontroly, zadávání úkolů, komunikace), řídících stylů a projevů moci manažerů s jejich vlastnostmi a schopnostmi, ale také s vnímáním kolegů učitelů a s úrovní vztahů na škole. Další část byla zaměřena na přesahy řídící funkce ředitelů škol do jejich schopnosti vést. Relativně samostatnou částí byla šetření z oblasti time managementu, která přinesla výpovědi o úrovni efektivního hospodaření s časem v práci řadových pedagogů. Krom průměrného snímku pracovního dne učitele byla pozornost věnována příčinám vnímaného nedostatku času, včetně kontextu naléhavosti a důležitosti plněných úkolů a prožívané pozice %22musím%22 a %22mohu%22.
- Monografie analyzuje výsledky tří výzkumných šetření, která proběhla souběžně ale nezávisle na sobě v roce 2012. V rámci nich byly sledovány pomocí testovaného vzorku více než sedmi set učitelů primárního a sekundárního vzdělávání vybrané aspekty procesu řízení, hospodaření s časem a projevy lídrovství. Na základě učitelských reflexí byly hledány vztahové souvislosti řídících činností (např. kontroly, zadávání úkolů, komunikace), řídících stylů a projevů moci manažerů s jejich vlastnostmi a schopnostmi, ale také s vnímáním kolegů učitelů a s úrovní vztahů na škole. Další část byla zaměřena na přesahy řídící funkce ředitelů škol do jejich schopnosti vést. Relativně samostatnou částí byla šetření z oblasti time managementu, která přinesla výpovědi o úrovni efektivního hospodaření s časem v práci řadových pedagogů. Krom průměrného snímku pracovního dne učitele byla pozornost věnována příčinám vnímaného nedostatku času, včetně kontextu naléhavosti a důležitosti plněných úkolů a prožívané pozice %22musím%22 a %22mohu%22. (cs)
- This monograph analyses the results of the three surveys carried out concurrently, though independently of one another, in 2012. Within these research activities the selected aspects of the management process and those of time management, along with the survey of leadership manifestations, were monitored in more than seven hundred teachers from primary and secondary education by means of a test sample. On the basis of teachers' reflections the research team was looking for relations of management activities (for instance those of inspection, assignment of tasks, and communication), management styles, including manifestations of the managers' powers, with their personal qualities and abilities, but also with the fact how they are perceived by their teacher- -colleagues and with the level of these relations at their school. The other part of the monograph is focused on overlaps of headmasters' managerial work that cover part of their ability to lead. They have brought statements concerning the level of efficient time management in the work of ordinary teachers (pedagogues). Apart from providing an average picture of the teacher's working day, the researcher's attention was also paid to causes of the perceived lack of time, incorporating the context of urgency and importance of the fulfilled tasks and the strongly experienced attitudes o %22I have to/I must%22 and %22I am able to/I can%22. (en)
|
Title
| - Teachers' Reflections on the Selected Issues of School Management II (en)
- Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II
- Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II (cs)
|
skos:prefLabel
| - Teachers' Reflections on the Selected Issues of School Management II (en)
- Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II
- Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13430/13:43885183!RIV14-MSM-13430___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13430/13:43885183
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Management; School; Issues; Selected; the; Reflections; Teachers' (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Vomáčková, Helena
- Cihlář, David
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |