Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Tato práce se zabývá dvěma významnými fenomény - náboženstvím a žákovskými pojetími. Na základě provedené literární rešerše jsou v teoretické části shrnuty nejdůležitější poznatky týkající se sledovaných fenoménů. V první kapitole je tak diskutována problematika tradiční a alternativní religiozity a ve druhé kapitole je věnována pozornost otázkám psychogeneze žákova poznání, resp. žákovským pojetím s přihlédnutím k tzv. miskoncepcím. Empirická část navazuje na teoretická východiska práce a obsahuje výzkumnou studii. Předmětem a hlavním cílem studie bylo identifikovat, podrobně analyzovat, diskutovat a komparovat jednotlivé miskoncepce náboženství, resp. alternativní religiozity, u žáků vybraných církevních gymnázií a gymnázií zřizovaných kraji. Cílem výzkumu bylo také identifikovat postoje a názory žáků na tradiční a alternativní náboženství, případně jejich vlastní religiozitu. Analýza se uskutečnila v České a Slovenské republice ve 12 krajích, z toho 10 krajů bylo v České republice a 2 kraje na Slovensku. Na studii participovalo 16 gymnázií (8 gymnázií církevních a 8 gymnázií zřizovaných kraji) a zúčastnilo se jí celkem 1237 respondentů ve věkovém rozmezí 17-19 let (509 mužů a 728 žen). Data pro analýzu byla získána pomocí dvou výzkumných metod (nestandardizovaného dotazníku a pojmových map). Pro statistické vyhodnocení intervalových a ordinálních dat bylo užito testu Manna a Whitneyho (U-test) a pro analýzu nominálních (kategoriálních) dat pak chí-kvadrát test nezávislosti.
- Tato práce se zabývá dvěma významnými fenomény - náboženstvím a žákovskými pojetími. Na základě provedené literární rešerše jsou v teoretické části shrnuty nejdůležitější poznatky týkající se sledovaných fenoménů. V první kapitole je tak diskutována problematika tradiční a alternativní religiozity a ve druhé kapitole je věnována pozornost otázkám psychogeneze žákova poznání, resp. žákovským pojetím s přihlédnutím k tzv. miskoncepcím. Empirická část navazuje na teoretická východiska práce a obsahuje výzkumnou studii. Předmětem a hlavním cílem studie bylo identifikovat, podrobně analyzovat, diskutovat a komparovat jednotlivé miskoncepce náboženství, resp. alternativní religiozity, u žáků vybraných církevních gymnázií a gymnázií zřizovaných kraji. Cílem výzkumu bylo také identifikovat postoje a názory žáků na tradiční a alternativní náboženství, případně jejich vlastní religiozitu. Analýza se uskutečnila v České a Slovenské republice ve 12 krajích, z toho 10 krajů bylo v České republice a 2 kraje na Slovensku. Na studii participovalo 16 gymnázií (8 gymnázií církevních a 8 gymnázií zřizovaných kraji) a zúčastnilo se jí celkem 1237 respondentů ve věkovém rozmezí 17-19 let (509 mužů a 728 žen). Data pro analýzu byla získána pomocí dvou výzkumných metod (nestandardizovaného dotazníku a pojmových map). Pro statistické vyhodnocení intervalových a ordinálních dat bylo užito testu Manna a Whitneyho (U-test) a pro analýzu nominálních (kategoriálních) dat pak chí-kvadrát test nezávislosti. (cs)
- This work deals with two important phenomena - religion and pupil concepts. Based on literature review are summarized the most important parts of theoretical knowledge on the observed phenomena. The first chapter discussed the issue of traditional and alternative religiosity and in the second chapter is devoted to issues of psychogenesis pupil's cognition, let us say pupil concepts with regard to the misconception. The empirical part builds on the theoretical work includes research and study. The subject and objective was to identify, analyze in detail, discuss and compare the different religions misconception, let us say alternative religiosity, selected pupils at ecclesiastical grammar schools and grammar schools run by the region. The aim was also to identify the attitudes and opinions of pupils in traditional and alternative religions, or their own religiosity. The analysis was carried out in the Czech Republic and Slovak Republic in 12 regions, including 10 regions in the Czech Republic and 2 regions in Slovak Republic. On study were participated 16 grammar schools (8 ecclesiastical grammar schools and 8 grammar schools established by the region) and was attended by a total of 1237 respondents aged 17 to 19 years (509 men and 728 women). Data for analysis were obtained using two research methods (non-standardized questionnaire and conceptual maps). For statistical evaluation of interval and ordinal data were used Mann's and Whitney's test (U-test) and for analysis of nominal (categorical) data was used the Chi-Square Test of independence. (en)
|
Title
| - The analyze of misconception of alternative religiosity at selected grammar school pupils (en)
- Analýza miskoncepcí alternativní religiozity u žáků vybraných gymnázií
- Analýza miskoncepcí alternativní religiozity u žáků vybraných gymnázií (cs)
|
skos:prefLabel
| - The analyze of misconception of alternative religiosity at selected grammar school pupils (en)
- Analýza miskoncepcí alternativní religiozity u žáků vybraných gymnázií
- Analýza miskoncepcí alternativní religiozity u žáků vybraných gymnázií (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13430/12:43884522!RIV13-MSM-13430___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13430/12:43884522
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - alternative religiosity, pupils' conceptions, misconception, questionnaire, conceptual mapping (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Analýza miskoncepcí alternativní religiozity u žáků vybraných gymnázií
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Škoda, Jiří
- Doulík, Pavel
- Pivarč, Jakub
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |