Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek je věnován prekonceptům žáků základních škol z oblasti přírodovědného vzdělává-ní. Prekoncept je jedním z klíčových termínů v konstruktivistické pedagogice. Rozumí se tím prvotní žákovo vymezení pojmu, které je jednou z významných individuálních charakteristik každého jedince. Prekoncept má vlastní definici a osobité zařazení do kognitivní mapy žáka a je utvářen všemi dosavadními vlivy, které na jedince působily jak ve školním, tak v mimoškolním prostředí. V příspěvku jsou rozpracovány základní teze komplexní kvantita-tivní diagnostiky deseti vybraných prekonceptů (droga, energie, hoření, hustota, jed, kyselina, plast, radioaktivita, vápno, vzduch). Tato diagnostika se opírá o čtyři základní popisné katego-rie prekonceptů, které jsou v příspěvku podrobně diskutovány. První popisnou kategorií je kognitivní dimenze, která popisuje míru znalosti či %22neznalosti%22 daného pojmu. Diagnostiko-vána je pomocí speciálně vytvořeného vědomostního testu. Druhou popisnou kategorií je afektivní dim (cs)
- The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individual characteristic for each per-son. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In report are developed basic thesis of complex quantitative dia-gnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radio-activity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconcep-tions which are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive di-mension which describe degree of knowledge or %22ignorance%22 of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptiv
- The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individual characteristic for each per-son. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In report are developed basic thesis of complex quantitative dia-gnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radio-activity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconcep-tions which are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive di-mension which describe degree of knowledge or %22ignorance%22 of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptiv (en)
|
Title
| - The Quantitative Oriented Research of Preconcepts in Science
- The Quantitative Oriented Research of Preconcepts in Science (en)
- Kvantitativně orientovaná diagnostika dětských pojetí v přírodovědných předmětech (cs)
|
skos:prefLabel
| - The Quantitative Oriented Research of Preconcepts in Science
- The Quantitative Oriented Research of Preconcepts in Science (en)
- Kvantitativně orientovaná diagnostika dětských pojetí v přírodovědných předmětech (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13430/04:00002702!RIV/2005/MSM/134305/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13430/04:00002702
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - preconcepts;quantitative diagnostics;descriptive categories;longitudinal research (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Škoda, Jiří
- Doulík, Pavel
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |