About: Possibilities of Constructivist Teaching in Science     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V příspěvku jsou diskutovány základní aspekty konstruktivistického pojetí výuky zejména v přírodovědných předmětech. Vzdělávací proces je popisován jako interakce čtyř základních faktorů: učitele, žáka, vzdělávacích postupů a obsahu vzdělávání. Učitel se ve výuce stává facilitátorem a manažerem vzdělávacího procesu. Žáci jsou v tomto procesu aktivní složkou. Sami vyhledávají informace a pracují s nimi. O svých poznatcích diskutují se spolužáky a s učitelem, korigují své původní představy, případně vytvářejí zcela nové. Principem kon-struktivistické výuky je konfrontace žákových prekonceptů s prameny poznání, které jsou pro ně zdroji informací. Při výuce jsou prezentovány učitelem v didakticky vhodně upravené po-době. Práci žáka s prameny poznání při výuce řídí učitel prostřednictvím pokynů, které v žácích indukují myšlenkové operace různé úrovně a jejich metakognici. Tak se postupně vytváří finální verze pojmu, která je zařazována do kognitivní mapy žáka. V příspěvku jsou diskutovány pozitiva a nega (cs)
  • At the present time we are witnessing the process of global reform in education. This especi-ally concerns education in the natural sciences. One of the most important features of this process is an approach to education as an independent construction of knowledge. In this re-port the basic aspects of constructivist conception of education in natural sciences are discus-sed. Educational process is described as an interaction of four factors: teacher, student, edu-cational process and contents of education. One of basic demands of transformation is to sub-stitute the recent conception of teaching with the model, which considers the student as an active and autonomous person. The constructivist approach in education prescribes a com-pletely different role for teachers and students in the educational process. The teacher beco-mes a manager, mentor, helper. Students are active components. They independently search for, classify, analyse, rate, and criticise information. They discuss their knowledge not
  • At the present time we are witnessing the process of global reform in education. This especi-ally concerns education in the natural sciences. One of the most important features of this process is an approach to education as an independent construction of knowledge. In this re-port the basic aspects of constructivist conception of education in natural sciences are discus-sed. Educational process is described as an interaction of four factors: teacher, student, edu-cational process and contents of education. One of basic demands of transformation is to sub-stitute the recent conception of teaching with the model, which considers the student as an active and autonomous person. The constructivist approach in education prescribes a com-pletely different role for teachers and students in the educational process. The teacher beco-mes a manager, mentor, helper. Students are active components. They independently search for, classify, analyse, rate, and criticise information. They discuss their knowledge not (en)
Title
  • Možnosti konstruktivistické výuky přírodovědných předmětů (cs)
  • Possibilities of Constructivist Teaching in Science
  • Possibilities of Constructivist Teaching in Science (en)
skos:prefLabel
  • Možnosti konstruktivistické výuky přírodovědných předmětů (cs)
  • Possibilities of Constructivist Teaching in Science
  • Possibilities of Constructivist Teaching in Science (en)
skos:notation
  • RIV/44555601:13430/04:00002638!RIV/2005/MSM/134305/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 82-88
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 134300004)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 580556
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/44555601:13430/04:00002638
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Constructivist education, preconcepts, sources, knowledge, metacognition; (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [94B997FFCE07]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Maltská republika
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Malta
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Project AIDA
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Škoda, Jiří
  • Doulík, Pavel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • University of Malta
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 13430
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software