Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek je věnován prekonceptům žáků základních škol z oblasti přírodovědného vzdělávání. Prekoncept je jedním z klíčových termínů v konstruktivistické pedagogice. Rozumí se tím prvotní žákovo vymezení pojmu, které je jednou z významných individuálních charakteristik každého jedince. Prekoncept má vlastní definici a osobité zařazení do kognitivní mapy žáka a je utvářen všemi dosavadními vlivy, které na jedince působily jak ve školním, tak v mimoškolním prostředí. V příspěvku jsou rozpracovány základní teze komplexní kvantitativní diagnostiky deseti vybraných prekonceptů (droga, energie, hoření, hustota, jed, kyselina, plast, radioaktivita, vápno, vzduch). Tato diagnostika se opírá o čtyři základní popisné kategorie prekonceptů, které jsou v příspěvku podrobně diskutovány. První popisnou kategorií je kognitivní dimenze, která popisuje míru znalosti či %22neznalosti%22 daného pojmu. Diagnostikována je pomocí speciálně vytvořeného vědomostního testu. Druhou popisnou kategorií je afektivní dimenze (cs)
- The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individual characteristic for each person. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In report are developed basic thesis of complex quantitative diagnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radioactivity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconceptions which are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive dimension which describe degree of knowledge or %22ignorance%22 of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptive cat
- The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individual characteristic for each person. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In report are developed basic thesis of complex quantitative diagnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radioactivity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconceptions which are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive dimension which describe degree of knowledge or %22ignorance%22 of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptive cat (en)
|
Title
| - Preconcepts of the Concepts from Science Edication and Possibilities of Their Quantitative Diagnostics.
- Preconcepts of the Concepts from Science Edication and Possibilities of Their Quantitative Diagnostics. (en)
- Prekoncepty vybraných pojmů z oblasti přírodovědného vzdělávání a možnosti jejich kvantitativní diagnostiky (cs)
|
skos:prefLabel
| - Preconcepts of the Concepts from Science Edication and Possibilities of Their Quantitative Diagnostics.
- Preconcepts of the Concepts from Science Edication and Possibilities of Their Quantitative Diagnostics. (en)
- Prekoncepty vybraných pojmů z oblasti přírodovědného vzdělávání a možnosti jejich kvantitativní diagnostiky (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13430/03:00002644!RIV/2005/MSM/134305/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13430/03:00002644
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - preconcepts;quantitative diagnostics;descriptive categories;longitudinal research (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - The 1st International Journal of Teacher Education and Training Conference
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Škoda, Jiří
- Doulík, Pavel
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |