Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek se zabývá návrhem koncepce hybridního pohonu pro dodávkový automobil. Koncepční uspořádání hybridního pohonu je navrženo ve dvou variantách, přičemž obě vychází z původní klasické koncepce vozidla. U první varianty návrhu je koncepce rozšířena o další prvky, díky kterým vznikne hybridní pohon. Jedná se o dva elektromotory umístěné v kolech přední nápravy, generátor pro dobíjení dvou sad akumulátorů, dobíjecí zásuvky pro dobíjení v dobíjecích stanicích a řídící jednotky. Druhá varianta návrhu se od první liší tím, že je v ní pouze jeden elektromotor, který je sériově zabudován mezi spalovací motor a převodovku. Z těchto návrhů variant byla k dalšímu řešení vybrána varianta s lepšími trakčními a hmotnostními parametry. Dále je pozornost věnována jízdní dynamice, na základě jízdních odporů a hmotnostních parametrů jsou stanoveny momentové charakteristiky jednotlivých druhů pohonů (spalovací motor, elektromotor, hybridní pohon).
- Článek se zabývá návrhem koncepce hybridního pohonu pro dodávkový automobil. Koncepční uspořádání hybridního pohonu je navrženo ve dvou variantách, přičemž obě vychází z původní klasické koncepce vozidla. U první varianty návrhu je koncepce rozšířena o další prvky, díky kterým vznikne hybridní pohon. Jedná se o dva elektromotory umístěné v kolech přední nápravy, generátor pro dobíjení dvou sad akumulátorů, dobíjecí zásuvky pro dobíjení v dobíjecích stanicích a řídící jednotky. Druhá varianta návrhu se od první liší tím, že je v ní pouze jeden elektromotor, který je sériově zabudován mezi spalovací motor a převodovku. Z těchto návrhů variant byla k dalšímu řešení vybrána varianta s lepšími trakčními a hmotnostními parametry. Dále je pozornost věnována jízdní dynamice, na základě jízdních odporů a hmotnostních parametrů jsou stanoveny momentové charakteristiky jednotlivých druhů pohonů (spalovací motor, elektromotor, hybridní pohon). (cs)
- The article deals with the problem of a hybrid drive conception design for a delivery van. The introductory part introduces two design options of hybrid drive concepts. Both variants of the design conception are based on a classic concept. The first variant assumes electromotors located in the front wheels. The second variant of conception design assumes electromotor placed between the combustion engine and the gearbox in series. In both variants are futhermotor placed batteries, generator, recharging socket and a control unit. Both variants have a number of advantages and disadvantages. On the basis of design options evaluation, one option is selected and shown in details. The basic calculations of driving resistance (rolling resistance, air resistance and pitch resistance) are given. The article further describes the second variant of hybrid drive conception applied on a delivery van Ford Transit 350L Van. Basic calculations of driving resistance are selected for a specific vehicle. Moment characteristics and characteristics of acceleration are plotted from basic calculations of driving resistance - driving force characteristic of combustion engine actuator, driving force characteristic of electric actuator and driving force characteristic of hybrid actuator. Next, it is the characteristic of acceleration for combustion engine, electric and hybrid actuator. From driving force characteristics of the vehicle for individual gearbox gears we can see so the highest max. driving force and max. speed have a hybrid actuator followed by the combustion engine actuar and electric actuator. Max. speed is limited by the all driving resistances of vehicle. From acceleration characteristic of the vehicle for individual gearbox gears we can see so the highest max. acceleration have a hybrid actuator followed by the combustion engine actuator and electric actuator. (en)
|
Title
| - Hybrid drive concept design (en)
- Návrh hybridního pohonu
- Návrh hybridního pohonu (cs)
|
skos:prefLabel
| - Hybrid drive concept design (en)
- Návrh hybridního pohonu
- Návrh hybridního pohonu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13420/14:43886486!RIV15-MSM-13420___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13420/14:43886486
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - concept, combustion engine, electromotor, accumulator, driving resistances (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Soukup, Josef
- Klimenda, František
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |