Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Projekt je zaměřen na rozvíjení a nácvik dovedností samostatného a úspěšného zhotovení zadaného technického úkolu s maximální efektivitou a využitím výrobku (individuální učení). Práce se sklem jako materiálem je zábavou, přináší očekávání a napětí, jak bude hotový výrobek vypadat, a zároveň je tato práce vysoce závislá na pochopení dané problematiky a osvojení technik nezbytných k sestavení finálního produktu. Při sestavování vitráží jsou barvy použitých skel poněkud zkreslené kvůli podložce, na které se výrobek skládá. Během práce si ani samotní tvůrci neuvědomují podstatu barevného skla, vitráž vnímají jako plošný obraz, který vytváří pouze novou, o něco složitější technikou, než jaké doposud používali. Teprve při zavěšení vitráže do prostoru, kdy jí projdou sluneční paprsky a barevně rozzáří celou místnost, vidí, v čem tkví kouzlo a krása této techniky.
- Projekt je zaměřen na rozvíjení a nácvik dovedností samostatného a úspěšného zhotovení zadaného technického úkolu s maximální efektivitou a využitím výrobku (individuální učení). Práce se sklem jako materiálem je zábavou, přináší očekávání a napětí, jak bude hotový výrobek vypadat, a zároveň je tato práce vysoce závislá na pochopení dané problematiky a osvojení technik nezbytných k sestavení finálního produktu. Při sestavování vitráží jsou barvy použitých skel poněkud zkreslené kvůli podložce, na které se výrobek skládá. Během práce si ani samotní tvůrci neuvědomují podstatu barevného skla, vitráž vnímají jako plošný obraz, který vytváří pouze novou, o něco složitější technikou, než jaké doposud používali. Teprve při zavěšení vitráže do prostoru, kdy jí projdou sluneční paprsky a barevně rozzáří celou místnost, vidí, v čem tkví kouzlo a krása této techniky. (cs)
- This contribution presents how to use assembling glass as an instrument practically in technical education with utilization of project method and glass techniques, their historical development and practical use. The basic material for the creation of stained glass is the broad-glass. Its production and the method of processing can influence the function and decoration of works. Thanks to various colours of glass and wide range of used materials is possible to create not only flat works but also 3-D works. The stained glass techniques help to develop creativity, self-reliance, skill, concentration and they also bring the pleasure from self-made works. The project of practical education with concrete instructions for realization of decorative works is a part of this thesis. It can be used in school and after-school courses. (en)
|
Title
| - Práce se sklem vitráže, technika Tiffany
- Práce se sklem vitráže, technika Tiffany (cs)
- Working with Glass - stained glass Tiffany (en)
|
skos:prefLabel
| - Práce se sklem vitráže, technika Tiffany
- Práce se sklem vitráže, technika Tiffany (cs)
- Working with Glass - stained glass Tiffany (en)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13420/09:00005483!RIV10-MSM-13420___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13420/09:00005483
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Glass; project work, decorative work (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |