About: Developing of reading skills of younger school age children - theory and practice of reading development in terms of family education.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The importance of the positive attitude of children towards fading is the precondition for reader's functional literacy as many professionals agree, no matter their specialization is. The question remains what resources are to support the positive attitude in children (and other target groups), what factors are to promote and create, and what environment there we consider as the primary motivating components. The great attention is devoted to the implementation of literacy into school projects, libraries and socially beneficial organizations and into quality of literary education important for the reading development of children and adolescents. One of the neglected environments, especially in schooling times is the family. Even in terms of family education we can motivate children to read using interesting activities and projects based on experiences, aktive involvement, curiosity of the child and emotionally rich and positive social interactions within the family. In later life, the initially motivational projects take over the adherent function, especially in the critical period of the adolescent age when we notice a signifiant decline in interest of adolescent's reading . The proposals for the support of reading to be used in family education are the essential parts of the text, preceded by the theoretical part focused on the description of the principal factors affecting fading and literacy of children. (en)
  • Význam pozitivního postoje dítěte k četbě jako předpokladu čtenářské a funkční gramotnosti akceptují všichni odborníci, ať je jejich specializace jakákoliv. Otázkou zůstává, jakými prostředky lze pozitivní postoj dítěte (a i dalších cílových skupin) podporovat a utvářet, které faktory z kterého prostředí budeme uvažovat jako primární motivační činitele. Velká pozornost je věnována možnostem realizace projektů čtenářské gramotnosti ve školním prostředí, projektům knihoven a společensky prospěšných organizací, významu kvalitní literární výchovy při rozvoji čtenářství dětí i dospívajících. Poněkud opomíjeným prostředím, zejména v době školní docházky, však zůstává prostředí rodinné. I v podmínkách rodinné edukace lze dítěte ke čtenářství motivovat zajímavými aktivitami a projekty, založenými na prožitku, aktivní činnosti, zvídavosti dítěte a bohatých a emočně pozitivních sociálních interakcích v rodině. V pozdějším věku přebírají původně motivační projekty funkci adherentní, zvláště v kritickém období pubescentního věku, kdy zaznamenáváme výrazný pokles zájmu dospívajících o četbu. Návrhy projektů podpory čtenářství využitelných v rodinné edukaci jsou podstatnou součástí textu, předchází jim teoretická část zaměřená na popis základních faktorů ovlivňujících čtenářství a čtenářskou gramotnost dětí a praktická část popisující výsledky šetření zaměřeného na působení vybraných faktorů na rozvoj čtenářství v edukační realitě (pozornost byla věnována zejména podmínkám rodinné výchovy a součinnosti rodinného a školního prostředí).
  • Význam pozitivního postoje dítěte k četbě jako předpokladu čtenářské a funkční gramotnosti akceptují všichni odborníci, ať je jejich specializace jakákoliv. Otázkou zůstává, jakými prostředky lze pozitivní postoj dítěte (a i dalších cílových skupin) podporovat a utvářet, které faktory z kterého prostředí budeme uvažovat jako primární motivační činitele. Velká pozornost je věnována možnostem realizace projektů čtenářské gramotnosti ve školním prostředí, projektům knihoven a společensky prospěšných organizací, významu kvalitní literární výchovy při rozvoji čtenářství dětí i dospívajících. Poněkud opomíjeným prostředím, zejména v době školní docházky, však zůstává prostředí rodinné. I v podmínkách rodinné edukace lze dítěte ke čtenářství motivovat zajímavými aktivitami a projekty, založenými na prožitku, aktivní činnosti, zvídavosti dítěte a bohatých a emočně pozitivních sociálních interakcích v rodině. V pozdějším věku přebírají původně motivační projekty funkci adherentní, zvláště v kritickém období pubescentního věku, kdy zaznamenáváme výrazný pokles zájmu dospívajících o četbu. Návrhy projektů podpory čtenářství využitelných v rodinné edukaci jsou podstatnou součástí textu, předchází jim teoretická část zaměřená na popis základních faktorů ovlivňujících čtenářství a čtenářskou gramotnost dětí a praktická část popisující výsledky šetření zaměřeného na působení vybraných faktorů na rozvoj čtenářství v edukační realitě (pozornost byla věnována zejména podmínkám rodinné výchovy a součinnosti rodinného a školního prostředí). (cs)
Title
  • Developing of reading skills of younger school age children - theory and practice of reading development in terms of family education. (en)
  • Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku – teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace
  • Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku – teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace (cs)
skos:prefLabel
  • Developing of reading skills of younger school age children - theory and practice of reading development in terms of family education. (en)
  • Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku – teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace
  • Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku – teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace (cs)
skos:notation
  • RIV/27132781:_____/14:#0000052!RIV15-MSM-27132781
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 43487
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/27132781:_____/14:#0000052
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Literacy, Reading, Experiential education, School project, Family education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A5D4BF2F17A2]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku – teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šauerová, Markéta
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • VŠTVS PALESTRA, spol. s r.o.
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87723-16-6
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software